Ik ben misschien eigenwijs, maar het harde licht ben ik niet met jullie eens, in februari en zelfs tot half maart heb je nog geen hard licht, de zon staat dan veel te laag en heeft ook nog niet genoeg kracht.
Ik heb nog nooit hard licht gehad in die winterperiode, als ik dan op pad ga hoop ik juist dat de zon schijnt voor nog wat licht en in de zomer hoop ik dat er geen zon schijnt vanwege het harde licht dat je dan hebt.
Hard licht is ook harde schaduwen en die heb je hier zeker niet, terwijl de ene kant van z'n koppie wel helemaal in de schaduwzijde zit.
De vacht van deze Eekhoorn glimt gewoon heel erg, als ik 100% inzoom op het origineel lijkt het ook of er zo hier en daar wat hele kleine waterdruppeltjes op de vacht liggen, dus ik denk dat ie door vochtig gras of door vochtige bladeren is gelopen of zo, daar onder de bomen kwam geen zon en in de schaduw blijven de dauwdruppels lang op het gras of bladeren zitten.
Ik heb een update erbij gezet, waarbij ik het licht op de druppeltjes wat heb getemperd en ik heb de foto ook niet meer verscherpt, alleen de verkleinde foto heeeeeeel weinig......Slim Verscherpen, Straal 0,3px, Hoeveelheid 40%.
Ik snap niet helemaal hoe jij het bedoelt, Frans, ik doe het altijd op m'n eigen manier en dat gaat altijd goed, blendmode en opacity en lagen kopieren weet ik niet hoe dat moet, dan zou iemand het een keer voor moeten doen of zo, maar wel bedankt voor je reactie met de geprobeerde uitleg over verscherpen.