Het is 24 apr 2024 23:00


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Dromen-land
 Dromen-land
BerichtGeplaatst: 08 mei 2020 20:29 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 112
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als je op zachte potjes naar haar toe komt.
Ze was diep in het dromen-land

niet de beste kwaliteit , maar een leuke moment

Fotografie

:)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Dromen-land
BerichtGeplaatst: 08 mei 2020 20:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 26216
Woonplaats: Aarle Rixtel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ssst maak ze niet wakker. eerlijk gezegd spreekt mij deze foto niet aan.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dromen-land
BerichtGeplaatst: 08 mei 2020 21:05 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42104
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als kattenliefhebber snap ik heel goed dat je vertederd kan raken van een bepaald beeld.

Wat de foto betreft zie ik kwalitatief slecht beeld en de compositie kan mij ook niet echt bekoren.

Ik beoordeel een foto zoals ik hem hier zie en ga er vanuit dat je iets wilt leren over de fotografie. Dan zit je hier wel goed want ik heb hier heel veel geleerd. Zonder mensen pijn te willen doen heb ik wel het motto, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Of te wel voor de likes en oh wat mooi op al je foto's moet je naar Facebook.

Hier beoordeeld men met alle goede bedoelingen de foto die voorbij komt en ja soms kan dat wel eens pijn doen bij degene die de foto post omdat die er vanuit ging voor zichzelf dat het een topfoto was. Maar we zeggen ook heel vak, als de fotograaf tevreden is dan is het goed. Maar als je betaald werk levert moet het gewoon top zijn en vooral de klant moet tevreden zijn. Zo zie je dat er verschillende invalshoeken zijn.
Op ons sociale forum zal men zelden op de man spelen en altijd behulpzaam willen zijn om elkaar te helpen maar dan moet de ander ook geholpen willen worden.

Dus veel kijken naar andere foto's, vragen durven te stellen en desnoods nog een keer vragen als je het nog steeds niet snapt. Soms moet je incasseren om verder te komen als dat tenminste je doel is in de fotografie.
En geef gerust je mening op andere foto's die jij bekijkt. Vaak durft een beginneling dat niet omdat ze vinden dat ze te weinig kennis hebben maar je kan ook zonder kennis beoordelen of je iets mooi vindt of niet en soms kan je zelfs vertellen waarom je iets mooi vindt zonder de technische aspecten te weten. Het is ook een persoonlijke smaak, de een vindt dit mooi en de andere dat maar dan nog kan je iets mooi vinden of niet. Ook als je iets niet mooi vindt kan je dat rustig zeggen wij zijn wel iets gewend hier mits het natuurlijk op een nette manier gebeurd.

Hoop dat ik je wat vooruit geholpen heb.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dromen-land
BerichtGeplaatst: 08 mei 2020 22:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16941
Woonplaats: Wageningen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooi verhaal van Smurf :upc , ik vind de tong veel te rood en een blauwe/cyaan zweem op deken?
De scherpte ook niet oké. Maar je geeft het zelf al aan, toch een leuk moment. :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dromen-land
BerichtGeplaatst: 09 mei 2020 09:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6892
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Goed verhaal smurf....mis wel de tips en tricks die je zou geven omtrent deze foto...

Voor mij persoonlijk....veels te close. Ik zou een ruimer beeld nemen, oortje erop, mss de plek waar ze slaapt. De scherpte is niet optimal, wellicht omdat je gewoon te close bent? Het is een verhalende foto waarbij voor mij het verhaal ontbreekt.

Als aanvulling kan ik je ook nog de tip geven om de exif gegevens in je topic vermelden. Dus diafragma, sluitertijd etc...dan kan men gerichter aanwijzingen aan je geven.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dromen-land
BerichtGeplaatst: 09 mei 2020 13:51 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20775
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik volg mijn voorgangster :) Gr. Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dromen-land
BerichtGeplaatst: 09 mei 2020 14:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 47500
Woonplaats: Puurs
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Volgens mij is het een flinke crop, althans daar lijkt het wel op.
Je bent ook behoorlijk wat details kwijt :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed