Het is 16 apr 2024 16:54


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur ... Go and Catch !!!
 ... Go and Catch !!!
BerichtGeplaatst: 25 sep 2020 09:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
With Senna, my dog.


Fotografie


.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 ... Go and Catch !!!
BerichtGeplaatst: 25 sep 2020 09:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40252
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
dat is een leuke en "spetterende" opname :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ... Go and Catch !!!
BerichtGeplaatst: 25 sep 2020 09:51 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20743
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik volg Tony in deze. Gr. Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ... Go and Catch !!!
BerichtGeplaatst: 25 sep 2020 10:00 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40630
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Daniel, je zegt altijd dat je alle vormen van fotografie al hebt gedaan, zo ook dierenfotografie, maar dat je modellenfotografie het leukst vindt en daar dus je energie tegenwoordig in steekt.
Ik denk dat je toch weer wat meer tijd moet gaan steken in andere fotografie soorten, want deze foto is in mijn ogen niet meer dan een (op veel plaatsen) overbelichte foto met een veel te hoog standpunt en ook van de verkeerde kant genomen, want bij dierenfotografie zie ik de dieren liever niet van de achterkant.
Als ik de rest van jouw foto's bekijk dan weet ik zeker dat je veel beter kunt dan dit!

En ja, ik zie jouw foto's weleens voorbij komen en ook je reacties waarom er zo weinig op gereageerd wordt.....ik reageer er bijvoorbeeld niet meer erop, omdat jij ook heel weinig op andere foto's reageert en die enkele keer dat je reageert is het alleen bij "Portretten".
Ook weet ik dat je bij je reacties het hart op de tong hebt, dus vandaar ook deze ietwat ongenuanceerde reactie van mij. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ... Go and Catch !!!
BerichtGeplaatst: 25 sep 2020 11:39 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1198
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Of is het een statement?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ... Go and Catch !!!
BerichtGeplaatst: 25 sep 2020 12:52 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40630
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoe bedoel je dat Rempt?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ... Go and Catch !!!
BerichtGeplaatst: 25 sep 2020 13:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
Ik denk dat je toch weer wat meer tijd moet gaan steken in andere fotografie soorten, want deze foto is in mijn ogen niet meer dan een (op veel plaatsen) overbelichte foto met een veel te hoog standpunt en ook van de verkeerde kant genomen, want bij dierenfotografie zie ik de dieren liever niet van de achterkant.


Bedankt Ron voor je uitgebreide reactie :upc

De foto is inderdaad aan de heldere kant, limiet overbelicht, daar heb je gelijk in.
Deze foto is genomen pal op het middag huur, zon heel hoog en hevig, dit licht stemt dan wel overeen met de werkelijkheid van de tijd en condities van opname;

Had ik de foto 6 uur later genomen was het licht " gemakkelijker " geweest :) , daar ben ik bewust van.

Het standpunt is hier wat hoog, dat heb je goed gezien, en heb je deels gelijk in ;) , maar op deze manier vond ik persoonlijk het water beter uitkomen. ( persoonlijke keuze natuurlijk :) )

Verder word het mij nu ook moeilijk om plat op mijn buik te gaan liggen, dan heb ik reeds hulp nodig om terug recht te komen :jj ( ik ben nu dik in de zeventiger jaren, en een hele hoop aanslepende gezondheid problemen, het is nu waarschijnlijk mijn laatste jaar fotografie )

Dat de foto aan de verkeerde kant genomen is, daar ben ik het dan weer niet akkoord met je.
De actie verloopt van links naar rechts, hond springt naar de gegooide tak.

Je ziet liever de voorkant van een dier, en die keuze van jou begrijp ik, ( bijna 100% van jou foto's zijn zo genomen ) en dit zal gewaardeerd worden door vele kijkers, ... maar bij deze keuze speel je gewoon op veilig, ga je zelden of nooit uit je comfort zone.

Frontaal heb ik vroeger ook duizenden en duizenden keren gedaan, in mijn laatste jaren fotografie zoek ik eigenlijk zaken die minder gedaan worden, die niet zo mainstream zijn.

Ik hoop dat je mijn reactie niet te ongenuanceerd vind, want het merendeel van je foto's vind ik prachtig :) al mis ik soms wat durf of experimentatie...maar dat zal ik maar bestempelen als " braaf "

Veel van je ( dieren ) foto's kregen in de weekfoto beoordeling een 8 of 9 van mij...

Nogmaals bedankt voor je reactie Ron ;)

DD.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ... Go and Catch !!!
BerichtGeplaatst: 25 sep 2020 13:32 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 40630
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Jij ook bedankt voor je uitgebreide reactie Daniel en dit keer zeker niet te ongenuanceerd . :upc

Dat je zo met je gezondheid loopt te kwakkelen en dat je daardoor misschien moet stoppen met fotografie dat wist ik natuurlijk niet en dat vind ik ook zeer spijtig voor jou, want zoals ik jou ken hier van het forum is fotografie een heel belangrijk deel van je leven. :( :flowers

Als het zulk mooi weer is dan maak ik midden op de dag al geen foto's van dieren, wetende dat door het harde licht het waarschijnlijk toch geen mooie foto wordt.....in mijn ogen dan.
Het water en sommige delen van de hond zijn echt uitgebrand en ik vind overbelichting bijna nooit mooi, zo ook hier niet.

En foto's met zo'n hoog standpunt zijn ook meest niet zo mijn ding, ik denk dat hier met een laag standpunt je veel meer 'diepte' in je foto zou hebben, de omgeving zou meer in beeld komen en het opspattende water zou je ook dan goed kunnen zien.
Soms kunnen foto's, van dieren, met een hoog standpunt wel eens goed uitpakken, of maakt het niet heel veel uit, maar hier had ik persoonlijk liever een laag standpunt gezien......maar ik wist natuurlijk niet dat dat niet meer gaat bij jou. ;)

Foto's waarbij het dier van je af beweegt zijn inderdaad meestal ook niet mijn smaak, ik heb ze natuurlijk ook weleens(probeer ook wel eens wat ;) ) maar ze verdwijnen meest in de prullenbak.
Experimenteren en durf vind ik oké en soms lukt dat ook en krijg je er een mooi en apart beeld mee, maar alleen een apart of ander beeld is voor mij niet voldoende, ik moet een foto ook mooi vinden en ik weet dat dat ook zeer smaak afhankelijk is. :)

Wel leuk om van jou te horen dat je mijn foto's meest wel kunt waarderen, ik vind de meeste van jou foto's ook erg mooi, daarom vind ik dit zo'n vreemde inzending van je. :knip2


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ... Go and Catch !!!
BerichtGeplaatst: 26 sep 2020 08:59 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik snap Ron, maar ik volg Tony.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeeGee en 24 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed