Bedankt voor de fijne reacties.
@Frans en Marco, de meeste foto's van Eekhoorns die je op i.net tegenkomt zijn inderdaad gemaakt vanuit een schuilhut, of schuilplaats, waarbij er inderdaad met regelmaat voer aan de diertjes wordt aangeboden om ze naar deze plek te lokken.
Ik heb zelf wel vaker Eekhoorns tijdens een wandeling of zo op de foto kunnen zetten, maar meest is dan de afstand te groot om er iets moois van te maken.....1 keer een Eekhoorn in het wild van dichtbij erop kunnen zetten tijdens het lopen en dat was in de dierentuin in Wenen, deze zat op een hekje en bleef ook gewoon zitten, dus die zal ook wel vaker voer aangeboden krijgen van de bezoekers.
Ik heb niet echt verstand van Eekhoorns en hun gedrag, maar weet dat dieren in het wild vaak een wat hoger plekje opzoeken om te kijken of er gevaar dreigt, of om te kijken of er in de nabije omgeving nog wat te eten is(kijk bijvoorbeeld maar naar Stokstaartjes)....vanaf een hoog punt heb je meer overzicht dan vanaf de grond toch?
Eekhoorns zijn volgens mij wel vrij speelse en nieuwsgierige beestjes en klimmen wel op meer dingen waar er volgens ons niets te halen valt voor ze.
Maar ik denk dat deze inderdaad ging kijken of er bovenin de tak nog wat verstopt lag, een noot, of dat er ergens vogelpindakaas aan de tak gesmeerd was, want dat vinden ze ook heel lekker.
Maar toch vind ik het zelf dus niet vreemd dat die Eekhoorn in die kale tak klimt, zoals gezegd klimmen ze volgens mij bijna overal wel in, ook als er geen eten te halen valt.
Ik zal zo een gedraaide update bij de 1e post erbij zetten.