Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
wilw schreef:
Van mij had de stengel niet uit de hoek hoeven komen. Iets meer daar links was minder "stijf" geweest denk ik.
Zo had ik 'm ook gefotografeerd, dus initieel had ik hetzelfde idee als jij. Maar nadat ik ze naast elkaar had staan, heb ik toch voor deze uitsnede en beeldverhouding gekozen (in de 3:2-versie kwam de stengel dus niet uit de hoek, maar daarbij vond ik de totale beeldvulling minder mooi).
Henry schreef:
:shock Wat een scherpte! Prachtig.
Gemaakt met een macrolens?
Ja klopt, dit was de Canon 100mm L op mijn R7.
Ron62 schreef:
Is volgens mij wel wat ruis in de vleugels zichtbaar?
Ik neem aan dat je dan de achtergrond ontruist/vervaagd hebt en de vlinder niet?
Dat dacht ik eerst ook, maar deze vlinder heeft daadwerkelijk gruizige (niet te verwarren met ruizige) vleugels.
Philipfrance schreef:
Prachtige foto, Marco.
Ik ben wel benieuwd welke 'vlinder' dit is.
Vlinders vliegen altijd (ge)ruisloos.
Dit is (inderdaad) de glasvleugelvlinder, een relatief klein maar mooi vlindertje.
Ik kan overigens ontkrachten dat vlinders geruisloos vliegen. Want de grotere exemplaren die in de Botanische Tuin rondvliegen, hoor je écht wel om je hoofd fladderen. Maar dat zijn de exemplaren die we "in het wild" niet snel tegen zullen komen.
Ine S schreef:
Fraai

Als ik goed gezocht heb is dit een glasvleugelvlinder ( Greta Oto) en je kunt ook mooi door de transparante vleugels kijken. Heerlijk scherp en compositie is voor mij ook fijn. Snuitje prachtig in de bloem. Hoewel het misschien niets over (de kwaliteit van) de foto zegt ben ik ook erg gecharmeerd van de beeldspraak als inleiding.
Dank je! Je hebt de goede naam erbij gezocht ;-)
De beeldspraak op zichzelf spreekt me erg aan, omdat ik er heel veel in herken. Dus bij deze foto, waarbij niet alleen de vlinder zichtbaar is, maar ook nieuwe groei en bloei in de vorm van het ontluikende bloemetje, móest deze tekst erbij ;-)