Het is 25 jul 2025 04:39

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Mijn schatjes
 Mijn schatjes
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 16:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Mijn schatjes
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 18:45 
Lid

Geslacht: Man
welkom op het forum :welkom .

de foto's:
eerste is wat minder (meer snapshot), twee heeft een mooie compositie :up en drie is een prima portret :up .

kunnen ze goed met elkaar overweg?

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mijn schatjes
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 19:06 
Lid
Fotografie

Thanx voor je reactie.

De eerste is idd ook meer een gelukstreffer dat ik Rowan op zijn achterpoten had en totaal niet gekeken naar compositie of iets dergelijks. Gewoon zien en KNIP.

Tweede is wel echt zitten wachten en gooien met het balletje en sturen om Myla te krijgen waar ik haar hebben wilde. Maar zij is de meest "camerahatende" hond die we hebben. Dus hier was ik wel blij mee.

Micky is een model op zich. Als hij zijn dag heeft blijft hij er voor zitten hoe je wil. Maar verwacht van Micky geen actiefoto's.

En op je vraag of ze goed met elkaar overweg kunnen. Jawel hoor! Alleen voor Micky is het ooit te druk, hij is al 8 jaar en de andere twee zijn nog heel jong. Rowan is anderhalf en Myla wordt in maart 1 jaar.

Mijn schatjes
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 19:49 
Lid
Fotografie

wel drie schatjes. welkom bij de club. ik heb er ook drie. weliswaar drie van het zelfde ras , maar drie verschillende is zeker net zo leuk. hopelijk zien we nog meer foto´s van je `snoepies`
met groetjes
Twister

Mijn schatjes
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 21:13 
Lid
Fotografie

:welkom op dit gezellige forum
Vind je eerste 2 niet echt mooi maar je derde is een superplaatje :up
Mooie pose en compositie :up

Mijn schatjes
BerichtGeplaatst: 05 feb 2010 22:36 
Lid
Fotografie

Dank jullie voor de reacties. Ik hoop dus ook op tips hoe ik de foto's beter kan krijgen! Met honden is het vaak lastig omdat het snel gebeurd is ... maar ik hoop wel op bruikbare tips, waar ik op kan letten, etc ...

Alvast bedankt!

Mijn schatjes
BerichtGeplaatst: 05 feb 2010 22:53 
Lid
Fotografie

Hier overigens ook een portretfoto van Myla
Fotografie

En van Rowan.
Fotografie

Mijn schatjes
BerichtGeplaatst: 06 feb 2010 11:19 
Lid
Fotografie

de eerste 2 zijn leuke momenten, maar fototechnisch niet erg sterk. Er zitten veel storende elementen in deze foto's die de aandacht naar zich toe trekken, terwijl je wilt dat de honden in de aandacht staan. Persoonlijk vind ik van die 2 dan de eerste nog iets sterker dan de 2de, hier springt de hond er meer uit dan in de 2de foto waar de donkere bebossing enorm de aandacht trekt.

de 3de foto is mooi scherp, maar het koppie staat hier wel erg centraal. Het is mooier om de hond wat ruimte in de kijkrichting te geven. Kleur van de foto lijkt ook een beetje grauw en een beetje blauwig.

de updates:
Myla; staat er mooi op, maar ook hier staat de kop erg centraal. Iets minder ruimte links en iets meer ruimte rechts zou het hier goed doen. Verder mooie scherpte op de kop en fijne onscherpte in de achtergrond.

Rowan; qua compositie eigenlijk hetzelfde verhaal als de foto van Myla. Foto lijkt iets minder scherp te zijn dan de voorgaande foto, maar dit kan ook komen door de vacht (heb je wel naverscherpt na het verkleinen?). Het wit heb je hier goed onder controle gehouden.

Ik moet zeggen dat ik je updates toch nog weer een stuk beter vind dan de eerste drie geplaatste foto's. ;)

Mijn schatjes
BerichtGeplaatst: 06 feb 2010 18:38 
Lid
Fotografie

@Pafeme, dat de foto van Rowan minder scherp lijkt als de foto van Myla kan wel kloppen. Die foto is ook met een andere camera gemaakt die cameratechnisch niet meer goed was. De foto van Myla is met mijn nieuwe Canon Eos 5d mark II gemaakt en die van Rowan nog met de Olympus E3.

Bij Myla heb ik het objectief 24-105 uit de L serie van Canon gebruikt en bij Rowan is het een 14-54 F2.8-F3,5 uit de zuiko serie van Olympus.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp