Het is 19 apr 2024 21:18

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 27 apr 2010 20:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De vriendelijkheid zelfe en fotografische god op aarde, heeft mij uitgelegd dat ik een waardeloze fotograaf ben of eigenlijk beter gezegd geen fotograaf en dat ik eigenlijk maar beter kan opzouten. Dit is geheel gebaseerd op 8 foto's met hazen in 2 topics en vandaar dat ik hier weer een paar snapshots plaats. De Sigma 150-500mm f/5-6.3 DG OS HSM die ik gekocht had en nu bijna een week heb, heb ik maar eens onderhanden genomen met Microadjustment, en dat helpt in ieder geval iets. Of misschien voldoende of gewoon wel. Wie de fotografische god op aarde is en welk forum lid dit is laat ik in het midden.

1. Geluk op het juiste moment zeg maar....
Fotografie

2. Stof uit de lucht en landen dan maar.....
Fotografie

3. Welke van de 2 weet ik niet direct, maar ik denk deze.
Fotografie

4. Maar deze vind ik ook mooi.
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Share on FacebookShare on Twitter 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 27 apr 2010 20:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 307
Bezwaar bewerken: Nee
Wel meneer de waardeloze fotograaf!
Foto #1 Niets.
Foto #2 Nog meer niets.
Foto #3 Helemaal niets.
Foto #4 Compleet niets.
------------------------
O ja, das waar ook ,wil je weten waarom?
Omdat jij ze wel geschoten hebt en ik niet!!!!
Groet: LoKa (Loek) :foto :proost


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 27 apr 2010 21:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8177
Woonplaats: Roermond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ik vind het allemaal wel wat, maar de laatste vind ik wel het mooist :up

Gr

Peter


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 27 apr 2010 22:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Om het maar eens over je bokeh te hebben!!
Op de eerste is die niet zo mooi, maar zo je met wat manipulatie in photoshop nog best wat uit kunnen halen, of weg te werken.

De vliegende bij vind ik helemaal geweldig! net ff jammer dat die met zijn kontje naar je toe zit..
de vogeltes laten zien dat als de dof groot genoeg is het bokeh best mee valt.

Overigens was het gelukkig maar 1 fotograaf, anders had je er misschien nog wel naar geluisterd ook. Maar jah gelukkig maak ook jij wel eens een minder serie..


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 27 apr 2010 22:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 158
Woonplaats: Burgum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Over de foto's: Niets dan lof!

Wel een technisch vraagje, In de exif lees ik F6.2? Hoe krijgt u dat voor elkaar?
Je bent met de micro adjustment bezig geweest, maar dat doe je toch in de body?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 27 apr 2010 22:43 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 2237
Woonplaats: www.schendelbeke.be
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
alvast beter dan je hazen.
even over je fotos,
f1/ graag had ik liever toch wat meer vlinder gezien dan 95% achtergrond de achterste plant had er beter niet op gestaan.
scherpte zit op de plant ipv op de vlinder
f2/zoals reeds gezegt zie ik liever de voorkant van dat bijtjes en komt voor mij toch maar heel klein over op zon grote foto
f3 en f4 /compo vind in niet verkeerd maar zijn enorme crops nog net goed voor formaat postkaart
wat de scherpte betreft is navelant door de enorme crop

greets


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 27 apr 2010 22:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 240
Woonplaats: Adegem, België
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Die laatste dat is een zeldzaam roodgerand kluutje zeker? :D .

Mooie foto's. Of toch een paar ervan in elk geval. Dat vogeltje daar ben ik niet wild van. De compositie kon in elk geval een stuk beter. Maar die eerste met dat vlindertje vind ik dus wel behoorlijk goed :up . (alhoewel de focus daar een stukje te ver naar achteren ligt volgens mij, maar we gaan niet moeilijk doen :D ).



Ach Duckie toch, zou je het DIE fotograaf niet beter op de man af zeggen, wat er op je lever ligt, in plaats van hier wat achterbakse en leugenachtige zever te verkopen?




(In elk geval, het zal me compleet worst wezen hoe jij me hier tracht af te schilderen ;) ).


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 11:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank allen. Gomethevelo. Zie je ergen CA in de laatste. Vertel me even waar want ik kijk eroverheen denk ik.

En voor alle 4 geldt dat je je moet maken als het langs komt. Ik vind het wel leuk, deze tak van de natuur maar voor landschappen kun je de tijd nemen, voor diertjes moet je gewoon heel snel reageren.

Voor zowel de vlinder als de bij, zat ik nog een beejte te k.tten met de MA omdat ondanks scherpte test kaarten dit soms toch iets anders is dan reallife scherpte. Ergo scherpstellen en afstellen op een kaart kan dan kloppen, maar de AF is en blijft toch een gemiddelde van een tijdsopname en blijft iets variabels en dus ok afhankelijk wat de AF met licht en contrast kan.

Misschien zou handmatig pre focussen een oplossing zijn? Hoe doen jullie dat? Prefocus op een onderwerp en dan maar wachten?

Wat die vogels betreft. Toen ik in de auto stapte zat deze heel bijdehand iets uit te dagen. Even een tigtal opnames gemaakt tot hij weg ging. En idd gekropt omdat de centrale positie met 1 AF punt gemaakt is en anders het prikkeldraad er ook op zou staan. En dit is nog steeds een prille fase dieren fotograferen dus A4 of A3 afdrukken of Canvas zit er voorlopig nog niet in dus een 10x15 is voor mij voldoende.

Graag jullie advies mbt AF of MF prefocus of nog een andere keuze.

Ben wel achter de rare bokeh van die hazen. Een redelijk omgewaaide verzameling riet op ene iets te dichte achtergrond is zeer lelijk en met een achtergrond op meer dan 5 meter is dat dan weg. Dus probeer ik de volgende keer op oog hoogte te gaan zitten ivm de horrible achtergronden die je tijdens het afdrukken niet waarneemt.

En het overige wilde ik bij deze verder niet meer aanhalen en jij ook niet denk ik Go... :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 11:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 938
Woonplaats: Noord Nederland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zo hé, wie is nu waardeloos? Iedereen moet leren en heeft hulp nodig. Wat nu niet is kan nog komen. (zo kijk ik er zelf naar)
Mooie plaatjes gemaakt en die lens is :upc Ik moet ook maar eens wat vlindertjes opzoeken ;)

Leuke serie en ik zou zeggen: ga vooral door fotograaf :foto

Gr Jan


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 13:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1623
Woonplaats: Leiderdorp
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Foto 1 is een plaatje zoals de vleugeltjes haast doorschijnend zijn door het licht en de lichtval op de bloem en de blaadjes.
Leuk met de "herhaalde" bloem erachter.
Foto 2, helemaal super! :upc (wat had je op die bloemen gespoten dat ze erop af kwamen? :D, dan kan ik het ook eens proberen, want bij mij zijn ze al weg voordat ik met het instellen klaar ben. :rof )
De 1e vogel vind ik jammer dat ik het 2de oogje niet zie, maar de 3de vogel is weer mooi.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 15:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ruud_ schreef:
Over de foto's: Niets dan lof!

Wel een technisch vraagje, In de exif lees ik F6.2? Hoe krijgt u dat voor elkaar?
Je bent met de micro adjustment bezig geweest, maar dat doe je toch in de body?


Zal wel een Sigma bug zijn :) De lens is vanaf 400mm al f/6.3 maar hij is op f/11 genomen. Waarom hij idd 6.2 ophoest is mij een raadsel. MA doe je idd in de body. Na nu een paar keer geprobeerd, is het niet meer dan een beetje drukken in het menu. In het begin dacht ik waar begin ik aan. Maar het is eigenlijk redelijk simpel. Als je backfocus hebt min je, en als je front focus hebt plus je. En dat in stapjes van 5 tot je scherpte hebt en de minieme stapjes van 5 naar 6, 7 ed of naar 4, 3 doe je door opnames goed op een groot scherm te bekijken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 15:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
janp schreef:
Zo hé, wie is nu waardeloos? Iedereen moet leren en heeft hulp nodig. Wat nu niet is kan nog komen. (zo kijk ik er zelf naar)
Mooie plaatjes gemaakt en die lens is :upc Ik moet ook maar eens wat vlindertjes opzoeken ;)

Leuke serie en ik zou zeggen: ga vooral door fotograaf :foto

Gr Jan



Niets gespoten, maar het nieuwe natuurpark de Thematervelden bij Haarzuilens, heeft een perenboomgaard en daar staan in het midden ook bijenkasten om te bestuiven, vandaar dat er naast weide insecten ook bijen en water insecten vliegen, en die voel je af en toe ook :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 15:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8921
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Mooie foto's iig.

en wat betreft de kritiek?
wel mijn psychiater heeft me aangeraden om hier door te zetten.
Een betere les in omgaan met kritiek is er bijna niet.
Is soms best wel moeilijk als je zelf vaak naar de positieve kanten kijkt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 16:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben vreselijk jaloers... In de zomermaanden probeer ik regelmatig een vliegende hommel te vangen met mijn macrolens (moet je ook eens proberen), maar dat valt niet mee. Misschien toch maar de telelens inzetten :)

Schitterende plaatjes. De vliegende bij voor mij als hoogtepunt :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 19:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 240
Woonplaats: Adegem, België
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
duckie schreef:

En het overige wilde ik bij deze verder niet meer aanhalen en jij ook niet denk ik Go... :)


Spreek voor jezelf zou ik zeggen.
Ben jij nu werkelijk zo pretentieus en zelfingnomen om te denken dat je iemand zomaar kan beschuldigen en beledigen en dat die dat maar te slikken heeft puur omdat JIJ het zegt?

Als ik jou iets te zeggen heb zal ik het WEL van man tot man doen, wees daar maar zeker van. Ik zal in elk geval niet slijmen in je gezicht om je achter je rug een mes in de rug te planten. Correctie, in ENE fotograaf (waarvan je zelfs te laf bent om hem bij naam te noemen) zijn rug. Zulk soort achterbaksheid en hypocritie liggen immers niet in mijn aard.

Je zou er in elk geval zeker mogen van zijn dat wat ik je te zeggen zou hebben gebaseerd zou zijn op feiten. En niet, zoals jij doet, uit frustratie omdat je grote ego gekrenkt is iets uit je duim te zuigen.

ik zou je trouwens aanraden om je allereerste post een beetje naar waarheid aan te passen.
Er staat in die laatste alinea's immers het één en het ander dat niet met de werkelijkheid blijkt te kloppen:
http://www.photodrome.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=18412&p=228716#p228716µ



Ga nu maar gerust verder met je gebakken lucht-praatjes te verkopen. Zo te lezen beschik je immers over een onuitputtelijke voorraad.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 19:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8921
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
snap nu e.e.a. een stuk betrer :rof


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 19:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 240
Woonplaats: Adegem, België
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
wil53 schreef:
snap nu e.e.a. een stuk betrer :rof


Lees deze thread er dan ook nog maar eens op na, want die was blijkbaar de aanleiding tot deze onder-de-gordel-uithaal van ons Duckie :S :
http://www.photodrome.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=19797


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 20:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3631
Woonplaats: Tilburg
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Jezus want een gedoe zeg, het lijkt wel Bird/Nederpix daar zeuren ze ook vaak over en weer tegen elkaar.
1 tip heren handel dit gewoon in PB'tjes af dan houd je je naam zuiver, nu komt het wat kinderachtig over en iederéén kan meegenieten.
Hou het gewoon gezellig en zeik elkaar niet af.
Sommige zijn hier om te leren en sommige delen graag hun foto's.

Nu even mijn oog op de foto's.

1 en 2 zou ik nooit doen met zo'n lens want daar is hij niet voorgemaakt, komt nu niet echt spectaculair over want bij macro zie je graag detail.

3 en 4: beide erg laag geplaats, had meer naar boven gemogen en meer naar links.
Verders is de grasmus mooi belicht, maar oogt zwaar gecropt.

Grt,
Paul


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 28 apr 2010 23:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dankje wel Paul. De niet gecropte vogels zaten op een hekje met prikkedraad die vrij dicht onder de vogel zat. Typisch nederlands, bordjes met daarop dat het een natuurgebied is met aangelegde paden, vuilnisbakken en prikkeldraad, echt natuur :) Hoezo over regulering :)

En bedankt dat je de soort erbij zet, ik weet op meeuwen en duiven na niet zoveel van vogelsoorten. En en dat voor iemand die bijna de helft van zijn leven in het bos gewoond heeft :blush


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
 Omdat ik een waardeloze fotograaf ben....
BerichtGeplaatst: 29 apr 2010 00:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3675
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
dat is voor vogel fotografie wel belangrijk. Juist door geluiden en beelden te kennen weet je of je er tijd voor moet maken of doorlopen..

Dus wordt tijd voor een vogelgidsje dan??


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
 
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 89 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed