Het is 23 aug 2025 22:39

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Rottweiler
 Rottweiler
BerichtGeplaatst: 09 jul 2010 12:43 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hallo,

Ik vind het erg leuk om foto's te maken van onze hond Djura. Ik zou graag jullie mening willen over de foto's, en misschien nog tips? Ik heb het formaat van de foto's weer gewijzigd na een tip van Tony :D

Dankjewel voor het uitleggen hoe ik de foto's in mijn bericht zet, pdm_fotografie :)

Gr. Camée

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Laatst bijgewerkt door Djura op 09 jul 2010 13:54, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Rottweiler
BerichtGeplaatst: 09 jul 2010 12:54 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
viewforum.php?f=23

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Rottweiler
BerichtGeplaatst: 09 jul 2010 13:42 
Lid
Fotografie

de eerste foto benaderd het gewenste formaat hier op het forum ;) 900p aan de langste zijde
de andere zijn te klein om goed te beoordelen :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Rottweiler
BerichtGeplaatst: 09 jul 2010 13:49 
Lid

oke, ik dacht dat je ze juist niet te groot moest doen :blink Ik zal ze even veranderen.

Rottweiler
BerichtGeplaatst: 09 jul 2010 18:01 
Lid
Fotografie

Ik houd wel van zo'n oog dat je als het ware naar binnen zuigt, maar wel vind ik dat het andere oog dan niet gedeeltelijk ook nog zichtbaar moet zijn. Met andere woorden: ik zou foto 1 een stukje croppen aan de rechterkant. En als je dan toch bezig bent, zou ik ook een heel klein stukje van de onderkant afhalen, zodat het lichtere stukje neus er net afvalt. De DOF is goed gekozen, de scherpte op het oog mag nog iets meer zijn. Heb je verscherpt bij het bewerken en naverscherpt na het verkleinen?

Foto 2 is een leuke foto van je hond en hij heeft een leuke, ondeugende uitdrukking. Fototechnisch is het alleen geen hoogstandje. Hij mist scherpte op de hond, je hond staat erg centraal in de foto en de horizon staat heel erg scheef. De scherpte is helaas niet meer op te lossen, wat jammer is, aangezien het moment mooi gepakt is. De centrale positie kan je met een andere uitsnede makkelijk veranderen en ook de horizon kan je in een fotobewerkingsprogramma zo recht draaien.

Foto 3 is het voor mij niet helemaal. Ik mis wat kijkruimte, er zit een waas over je foto (zwart is niet zwart), de achtergrond is te druk en zo zijn er nog wat zaken. Ik zou deze foto eens over maken als je op een mooi veld bent tijdens het uitlaten en dan kiezen voor een kleinere DOF (kleiner diafragmagetal).

Rottweiler
BerichtGeplaatst: 11 jul 2010 19:22 
Lid

Dankjewel voor de tips! Eerlijk gezegd heb ik de foto's helemaal niet bewerkt, ik weet niet precies hoe ik dat moet doen :blush Maar ik zal er zeker eens wat aan gaan doen :)

Rottweiler
BerichtGeplaatst: 11 jul 2010 20:45 
Lid
Fotografie

Als je gaat bewerken zal er een wereld voor je open gaan. :DD
Eigenlijk moeten alle digitale foto's een basisfotobewerking ondergaan. Je kan daar verschillende programma's voor gebruiken. Photoshop CS is het professionele programma van Adobe dat ook door de beroepsfotografen wordt gebruikt, maar wat een heel hoge aanschafsprijs heeft. Photoshop Elements is de meer eenvoudige versie van de CS variant en een stuk prettiger geprijsd. Elements is redelijk te vergelijken met Corels Paint Shop Pro Photo. Maar alhoewel deze programma's prettiger geprijsd zijn, moet je er nog altijd voor betalen. Hier op het forum heb ik al meerdere malen GIMP horen roemen als een gratis programma dat qua kunnen erg lijkt op Photoshop. En als je een programma wilt dat eveneens gratis is, maar wat eenvoudig is, juist omdat het niet al te uitgebreid is, dan is Googles Picasa een goede oplossing.

Veel succes, mocht je vragen hebben, kan je ze altijd stellen! :cool

Rottweiler
BerichtGeplaatst: 11 jul 2010 21:00 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Bij #1 ligt de scherpte niet helemaal goed. zoals opgemerkt, oa het oor, voor mij stoort de onscherpte van de neus.
#2 is gewoon een standaardfoto van een levendige hond. Waarbij ik de gestrekte voorpoot wel kan waarderen. En zo te zien houd ze je goed in de gaten (een zij neem ik aan, want ik zie geen onderdelen) :blush
#3 Het zweem over de foto is waarschijnlijk ontstaan door inwendige spiegelingen in het objectief. Dit ontstaat bij tegenlicht als er geen zonnekap gebruikt wordt. Ook een beetje opletten op de achtegrond, het dier heeft nu een groene baard en palen uit de kop ;)

flipje

Rottweiler
BerichtGeplaatst: 12 jul 2010 11:14 
Lid

Oke, ik zal eens gaan kijken voor een bewerkings programma :) En ja, het is een zij ;) Ik zal het eens gaan proberen met dat bewerken :D

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp