Het is 24 jun 2025 06:13

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Vissen
 Vissen
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 19:50 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gisteravond terug gekomen van een week vakantie in Tossa de Mar in Spanje. Geen vogels etc om te fotograferen, de spiegelreflex was dan ook niet mee. Wel zouden we veel op het water zijn met een boot dus wel me snorkel en onderwater camera meegenomen. Voor het eerst de onderwater camera uit kunnen testen op vissen. Ik vind dit echt de moeilijkste tak van natuurfotografie die ik beoefend heb. Ook is het toch lastig fotograferen met compact. Al is deze camera toch echt een van de beste compacts, mis ik toch de goede ruisonderdrukking en snelheid. Het is ook erg lastig om niet te veel te bewegen. Het liefst ga je ook op gelijke hoogte en nog liever onder de vissen zwemmen, maar dit is erg lastig snorkelend. Ik vind het wel erg leuk om te doen en ik ga dit later zeker nog uitbreiden met duiken en een onderwaterhuis voor de spiegelreflex.

Ik hoor graag of jullie het mooi vinden en waarom.

Canon powershot g11 met canon wp-dc34

Fotografie

Laatst bijgewerkt door thijs broekkamp op 13 aug 2010 13:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Vissen
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 20:07 
Lid
Fotografie

Leuke foto. Het nieuwsgierige van de vissen heeft wel iets komisch. Ik kan me voorstellen dat met een compact het niet eenvoudig was om zo'n opname te maken.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Vissen
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 20:18 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Lijkt mij ook zeer moeilijk onder water fotograferen,
maar toch nog aardig gelukt als ik naar deze foto kijk.

Profiel op dit foto forum
 Vissen
BerichtGeplaatst: 13 aug 2010 10:55 
Lid
Fotografie

Weet er alles van :D
Van de 100 foto's, ook na een paar jaar oefenen, zijn er bij nog altijd maar 20 echt haarscherp en van die 20 maar 3 geschikt om te plaatsen.
je moet met zoveel dingen rekening houden; je duikmaat, je trim onderwater, je camera hanteren, lichtverlies, in een goede positie manouvreren, met handschoenen aan fotograferen( in NL tenminste). Vaak heb je maar 1 kans etc. etc. etc. M.a.w. eerst moet je verrekte goed leren duiken, maar ... ik vind het super om te doen.

Welke camera heb je gebruikt?

De foto is helaas niet helemaal scherp, de kleurtjes zijn wel mooi.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp