Het is 22 aug 2025 14:23

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Eyez
 Eyez
BerichtGeplaatst: 09 aug 2010 22:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Sinds een jaar ben ik hobby matig bezig met fotograferen. Ik wil graag in de toekomst me gaan bezig houden met dieren fotografie. Alleen niet gewoon zoals je dat vaak ziet, mooi zitten, staan enz. Maar ik wil proberen het 'karakter' te vangen in een aparte foto. Nu ben ik flink aan het oefenen, met name met mijn eigen Engelse Bull Terriers Vince en Dana. Ze zijn er inmiddels aan gewend dat ik met de camera voor hun neus sta. Dus binnenkort ga ik oefenen op honden van vrienden en kennissen. Dit is mijn eerste post in een beoordelings topic. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik heb gefotografeerd met een CANON EOS 350 d. Tamron AF Aspherical 18-200 mm MARCRO lens.
1/60 sec
f/5,6
ISO: 1600
80 mm
met externe flitser

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Eyez
BerichtGeplaatst: 09 aug 2010 23:43 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Eerlijk gezegd kan ik er niet warm van worden, het beest is overal afgezaagd. daarnaast is de neus behoorlijk overbelicht in mijn ogen. Ook de beperkte scherpte kan me niet echt bekoren.
Weet ook niet hoe je het karakter op deze foto wilt laten zien en waaraan je het wilt laten zien.
Verder denk ik dat je iso toch echt een stukje lager kan, en probeer niet te flitsen bij dieren, kunnen ze behoorlijk overspannen van raken.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Eyez
BerichtGeplaatst: 10 aug 2010 06:32 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
ga ik geheel in mee, wat je wilde "karakter" komt mi niet over..foto is zo bekeken
:zwaai

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Eyez
BerichtGeplaatst: 10 aug 2010 11:36 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Senna schreef:
Eerlijk gezegd kan ik er niet warm van worden, het beest is overal afgezaagd. daarnaast is de neus behoorlijk overbelicht in mijn ogen. Ook de beperkte scherpte kan me niet echt bekoren.
Weet ook niet hoe je het karakter op deze foto wilt laten zien en waaraan je het wilt laten zien.
Verder denk ik dat je iso toch echt een stukje lager kan, en probeer niet te flitsen bij dieren, kunnen ze behoorlijk overspannen van raken.
Ik zal het eens gaan proberen, had de Iso idd op 1600 maar als ik hem lager zette dan was de sluitertijd te lang. Ga het ook eens zonder flits proberen! dankjewel voor je bericht. En wat bedoel ik met karakter, beetje moeilijk uit te leggen. Zoals ik Vince nu gefotografeerd heb, dat is ZIJN blik, maar idd een buitenstaander zal er weinig van snappen. Ik ga het in ieder geval weer proberen met je tips! Met de scherpte heb ik inderdaad nog moeite. Begin mijn camera steeds meer te begrijpen, maar moet nog erg veel leren oa hoe ik de hele foto scherp krijg!

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp