Het is 24 aug 2025 10:17

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Witte Tijger
 Witte Tijger
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 20:54 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik ben Marlous. Ik heb als hobby het fotograferen van eigenlijk van alles en nog wat, maar beesten zijn mijn favoriete onderwerp. Ik heb pas een spiegelreflex camera (Nikon D5000, lens Sigma DC 18-200 mm met OS) en ik ben nog aan het oefenen met het maken van mooie foto's. Daarom heb ik dit forum opgezocht en ik zou het waarderen als ik tips en commentaar op mijn foto('s) zou krijgen.
Onderstaande foto is van een witte tijger, gemaakt op 9 augustus 2010 in ZooParc de Beauval, Saint Aignan sur Cher, Loire, Frankrijk.
Sluitertijd: 1/400 sec.
Brandpunt: 135 mm
ISO: ISO-1600
Diafragma: F/6
Wel of geen flits: geen flits

Fotografie

(Edit: nu eindelijk goede formaat ;) lastig zo'n eerste forumpost)

Laatst bijgewerkt door Marlous op 11 aug 2010 21:33, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Witte Tijger
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 20:56 
Lid
Fotografie

Hallo Marlous,
Welkom hier.
Wil je de foto op de gewenste maat plaatsen? Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels aan de langste zijde.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Witte Tijger
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 21:21 
Lid

Beste San,
Volgens de eigenschappen van de foto is de foto 640x425 pixels. Is dit alsnog te groot? Op welk formaat moet ik de foto dan invoegen? Dan kan ik dat aanpassen.

Witte Tijger
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 21:27 
Lid
Fotografie

en zoals san al zegt 900p aan de langste zijde ;) dit formaat is te klein om goed te beoordelen. voordat je plaatst is het nodig om eerst de regels van het forum even te lezen, KLIK ook aan de bovenkant van het topic staat de hier gewenste grootte ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Witte Tijger
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 21:29 
Lid

Ah, okee, ik had het dan niet goed begrepen, ik zal het aanpassen (:

Witte Tijger
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 21:52 
Lid
Fotografie

het is nu 799p aan de langste zijde, maar dit is acceptabel, volgende keer toch proberen om de juiste grootte te plaatsen :)
maar eerst even :welkom op het forum.
nu over je foto, de kleuren en uitsnede kunnen me niet echt bekoren, de kleuren komen wat groenig over
ook zou de foto wat meer pit/contrast mogen. de uitsnede had iets lager gemogen zijn neus is nu half afgesneden, ook zou de foto iets scherper mogen, heb je nog naverscherpt na het verkleinen ?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Witte Tijger
BerichtGeplaatst: 11 aug 2010 22:00 
Lid

bedankt voor het welkom heten op het forum (: ik hoop dat ik uiteindelijk met betere foto's kan komen, oefening baart kunst waarschijnlijk (met een flinke dosis geluk ;) )
ik had foto verkleint naar 800p op langste zijde, maar kennelijk is daar iets mis gegaan :P
dat over de neus dacht ik al, maar daar kan ik niks aan veranderen gezien het feit dat ik de foto behalve verkleinen niet bewerkt heb. misschien kan ik de kleuren aanpassen via photoshop, maar dan moet ik eerst maar eens een betere photoshop vinden (heb nu adobe photoshop, maar in het engels, dus ik kan niet alles vinden) en meer oefenen met photoshop. foto's maken is echt wel een hobby van me, maar ik prefereer onbewerkte foto's (heel ouderwets waarschijnlijk ;) )
tips over photoshop zijn welkom, ook over welke photoshop ik het beste kan gebruiken.

Witte Tijger
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 12:10 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Ook een :welkom namens mij.
Tony heeft al aardig je foto verwoord, ik ga met haar mee hierin.

Photoshop truukjes kan ik je helaas nog niet leren, ik begin er zelf binnenkort ook pas mee.
Corel Photopaint ken ik echter beter, maar ik word gek van het belabberde geheugengebruik van zo'n beetje alle versies, dus vandaar dat ik binnekort overstap. :) (Voor de mensen die het kennen, open maar eens een aantal foto's in origineel formaat en ga dan eens met maskers spelen. De laatste keer resette de computer bij mij zonder waarschuwing.)
Ik weet wel dat de bibliotheken een aantal leuke boekjes hebben.
Maar die zijn erg populair dus die moet je waarschijnlijk reserveren.

Witte Tijger
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 15:00 
Lid

Dankjewel Ebbot (:
Ik ga zelf ook wel mee in het commentaar van Tony en via dit forum kan je (iig ik) nog heel veel bijleren over fotografie.
Photoshop ga ik nog wel keertje wat proberen, waarschijnlijk dat het dan vanzelf beter gaat. Ik ben wel benieuwd naar welke Photoshop jij over gaat stappen, misschien dat ik die kan krijgen in plaats van wat ik nu heb als hij bevalt (:

Witte Tijger
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 17:41 
Lid

haha, ik zal het proberen (: bedankt voor de tip in ieder geval, ik moet nog heel wat leren over mn camera, dus dat duurt nog even, maar ik ga wel veel oefenen (:
Ook bedankt voor de tip over welke photoshop trouwens (:

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp