Het is 24 aug 2025 05:42

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur slapers
 slapers
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 14:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Mijn Engelse Bulldog Harley
Een moeilijk onderwerp omdat ze zoveel wit heeft. Daarom heb ik deze foto's maar zw/w gemaakt
Ook is Harley nogal eigenwijs... en duurt het meestal even voor ik een voor mijn idee goede foto van haar heb. Meestal draait ze haar hoofd net weg :wacko

Fotografie

Mijn Old English Bulldog Macho
De baby van de 2, maar wel de grootste. Is makkelijker te fotograferen kwa gedrag, maar neemt al de eigenaardigheden van Harley over :S

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 slapers
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 15:27 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Meer storend dan de belichting vind ik de scherpte in de foto's. Deze is erg beperkt en ligt mijn inziens op de verkeerde plaats. Het voorste stuk van de snuit is scherp, maar daar waardat de ogen zitten (of zouden moeten zitten :P ) is de foto al lang niet meer scherp.

Ik merk aan je exif dat je gekozen hebt om te werken met een isowaarde van 100, een lange sluiterstijd en een grote diafragmaopening. Met deze waarden heb je al een statief nodig om scherpe foto's te nemen en je hebt zowiezo een beperkte scherptediepte waardoor je altijd maar een stukje van de snuit scherp krijgt. Bovendien heb ik de indruk dat na het verkleinen de foto's niet verscherpt zijn.

Ik zou hier gekozen hebben om een hogere isowaarde, waardoor je de diafragmaopening wat kan verkleinen (=scherptediepte toenemen) en eventueel de sluiterstijd wat kan verkorten.

Verder vind ik het zeeeeer fotogenieke modellen. Blijven oefenen dus.

Groetjes,
:D

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 slapers
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010 16:22 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Dank je wel, daar ga ik zeker mee aan de gang :up

Ben het boekje nog aan het doorlezen en moet nog heel veel leren, maar jouw advies ga ik zeker uitproberen :D

En dank je voor je compliment, ze hebben heel veel gezichtsuitdrukkingen, net als een mens, dus daar kan ik inderdaad heel veel op oefenen :rof

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp