Het is 21 jul 2025 20:10

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Oceanum - kleine serie
 Oceanum - kleine serie
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010 13:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb wat foto's bewerkt van vissen in het Oceanium, voor het eerst dat ik ze zo scherp/mooi vind. Graag jullie reacties over compositie en bewerking, aangezien ik met de blauw/rood/groen balans heb zitten spelen. Overige reacties ook altijd welkom natuurlijk!

01:Vind de blaadjes net even qua kleur wat toevoegen aan het plaatje. Compositie vind ik de waterrand irritant van, maar dat is wellicht een kwestie van iets lager uitsnijden om een rustiger beeld te creëren.

Fotografie

Anders bewerkt:
Fotografie

02: Vind hem zelf leuk, lijkt een wat blauwe zweem overheen te zitten, maar wellicht dat dit komt door het aquarium, of zit dit hem in de nabewerking?

Fotografie

03: Scherpstelpunt lijkt op de rotsen te zitten, ben hier echter voornamelijk benieuwd wat jullie van de kleurstelling zo vinden. Dat paarse vind ik net even té, wil graag weten of dat aan mij ligt of niet.

Fotografie

04: Geen idee wat er scherp is, toch vind ik de compositie/kleuren leuk. graag algemene feedback op deze foto.

Fotografie

05/06: Deze kleine kwalletjes zitten in een aquarium met blauw licht. Vind ze zo leuk bewerkt, maar mis 'iets' voor mijn gevoel. Alleen geen idee wat!?

Fotografie

Fotografie

Foto 1:
F3
1/200"
ISO 400
+/-0EV
24mm

Foto 2:
F3.5
1/25"
ISO 400
+/-0EV
38mm

Foto 3:
F4
1/25"
ISO 400
+/-0EV
70mm

Foto 4:
F3.8
1/25"
ISO 400
+/-0EV
55mm

Foto 5:
F4
1/25"
ISO 400
+/-0EV
70mm

Foto 6:
F4
1/25"
ISO 400
+/-0EV
70mm

Laatst bijgewerkt door Gewoon_Gerard op 13 sep 2010 17:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Oceanum - kleine serie
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010 14:48 
Lid

foto 1:

leuk plaatje zou idd de waterand weg croppen. verder mis wat ik scherpte en vind ik je onderwerp (rog denk ik?:P) wat donker en zit er nog redelijk wat ruis in miss in naberwerking nog wat aan te doen.kleine update (zeg het maar als ik hem weg moet halen;)) maar heb hem ff een snelle bewerking toe gepast. zodat je onderwerp iig een stuk lichter is wat meer verscherpt medium contrast toegepast. dit om te laten zien dat er nog meer van te maken is dan dat je foto nu is zkr met het origineel kan je hem nog een stuk beter bewerken;)

Fotografie

foto 2.
blauzweem kan misschien liggen aan je witbalans (vooral als je hem op auto heb staan;))

fot 3
idd verkeerd scherp gesteld en idd wat te paars.

foto 4
vind ik eerlijk gezegd niks.. niet scherp niet echt een boeiende compo

foto 5 en 6
missen iets pakkends en vind ik juist door dat blaue licht niet lkkr kijken..

groet arnoud

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Oceanum - kleine serie
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010 16:18 
Lid
Fotografie

Laat die foto maar staan hoor! Dit geeft juist mooi weer hoe het ook anders kan! :D Heb het wel bekeken tijdens het bewerken om hem iets lichter te maken. Alleen lijkt mij die achtergrond van jou wat meer ruis te bevatten als het origineel. Maar wellicht dat dit ligt aan het feit dat jij, zoals je al aangeeft, niet het origineel bewerkt!? De rog zelf springt er zo inderdaad wel veel mooier uit!

Het wegcroppen is ook een hele verbetering zeg!

Zit al langer te denken wat bij foto 5/6 nou mist, zoals jij ook aangeeft, iets pakkends. Ben er nog niet uit wat, maar volgende keer ga ik gewoon weer een poging wagen en plaats hem wel weer hier. En dat blauw is zo wellicht wat irritant kijken. Blijdorp here we come! :D

bedankt voor de reactie / bewerking!

Oceanum - kleine serie
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010 16:50 
Lid

die extra ruis komt idd doordat ik jou verkleinde versie moest bewerken;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Oceanum - kleine serie
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010 17:18 
Lid
Fotografie

Ben even wezen stoeien en heb geprobeerd er wat van te maken :D De rog is nu wel een stuk lichter. Vind hem nog wel wat ruis hebben en ik ben nog niet tevreden met de kleuren van de bladeren. Maar heb nog geen goede optie gevonden in het programma om dat subtiel te bewerken. (zie startpost)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp