Het is 26 jul 2025 01:44

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Sprintje
 Sprintje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2011 22:40 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1.
Fotografie
Sluitertijd 1/200
F9
ISO 400
200mm

2.
Fotografie
Sluitertijd 1/200
F8
ISO400
210mm

3.
Fotografie
Sluitertij 1/200
F8
ISO400
160mm

Laatst bijgewerkt door Ron62 op 19 maart 2011 12:10, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Sprintje
BerichtGeplaatst: 18 maart 2011 22:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Geslacht: Vrouw
Mooie serie Ron. :upc
Vooral 3 vind ik leuk met de voetjes van de vloer.
1 vind ik het mooist qua scherpte. :)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Sprintje
BerichtGeplaatst: 19 maart 2011 11:43 
Lid

Opzich leuke plaatjes, maar scherp zijn ze niet helemaal... Mogen wij je EXIF eens zien?

Sprintje
BerichtGeplaatst: 19 maart 2011 12:01 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Thnx. :)

Het is ook de bedoeling dat ze niet helemaal scherp zijn en de EXIF staat nog in de foto's, maar zal wel wat bij de foto's zetten. ;)

Sprintje
BerichtGeplaatst: 19 maart 2011 14:59 
Lid
Fotografie

ik zie dat je ze met de sony a55 slt geschoten hebt.. mijn vraag is, heb je controle over het diafragma, iso etc. terwijl je in shutterpriority schiet? heb zelf eens een a33 uitgetest, en wat mij opviel, dat ik in burstmodus, met continu AF, en transportmodus bijna geen of weinig controle had over de andere zaken, en dat ik tevens op 7 fps in minder dan 2 seconden klaar was met pannen, en onderwijl wat moest inschatten waar het bewegende onderwerp zich voortbewoog, ten gevolge van de vertraging op de EVF..(het loopt m.i. altijd 1 beeldje achter op de werkelijkheid, wat ik zelf redelijk vervelend vind :blush ) nu was ik bezig op RAW, ipv JPEG, dus daar kan het ook aan liggen, maar na ongeveer 1,5-2 seconden schakelde het toestel automatisch over op 0.5 frame per seconde, en moest ik ongeveer 50 seconden wachten voordat ik de beeldjes kon terugkijken..

zat wel een sd-kaartje in, de sony memorysticks pro duo schijnen sneller te zijn.. :blush

f1 heeft mijn voorkeur btw.. :upc

Laatst bijgewerkt door sjinouck op 19 maart 2011 15:03, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Sprintje
BerichtGeplaatst: 19 maart 2011 15:00 
Lid
Fotografie

dubbelpost.. snorry! :blush

Sprintje
BerichtGeplaatst: 19 maart 2011 17:58 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Alex,
Bij de A55 is 't zelfs 10fps, maar die stand gebruik ik niet....heb ik 1x geprobeerd.
Als ik 'm op continuopname zet maakt ie 6fps en heb je nog wel de controle over andere zaken en die kun je dan dus net als met een enkele opname gewoon instellen op 't diafragma, sluitertijd en ISO die jij wil.
Maar ook die stand gebruik ik vrij weinig.....heb ik bij deze foto's helemaal niet gebruikt.
Wat jij zegt van de vertraging door EVF is idd. lastig, eigenlijk is 't dan beter om via 't LCD te scherm de foto's te maken, maar ook daar moet ik nog erg aan wennen....het is dan moeilijk om de camera recht te houden bijv.
Nou zit er wel een handig hulpmiddel in de camera, in de vorm van een digitale waterpas, maar dan is 't nog niet simpel.
Ook in- en uit-zoomen gaat nog niet handig bij snelle actieopnamen en tegelijk 't beeld volgen door 't LCD scherm.
Het beeld wat je ziet met EVF is trouwens ook even wennen, maar daar ben ik nu al helemaal aan gewend en s'avond vind ik 't zelfs prettiger.

Ik maak m'n foto's bijna nooit in RAW, maar bijna altijd in JPEG, want in RAW moet ik eerst de foto's omzetten van ARW[waar de A55 z'n RAW opnamen in maakt] naar DNG en in RAW ben je zo ongeveer verplicht om elke foto te bewerken.
Het beetje bewerken dat ik doe kan met een JPEG ook prima, vandaar deze keuze. ;)
In RAW schijnt ie idd. een stuk meer tijd nodig te hebben om de foto's weg te schrijven naar 't kaartje, dus 't kan heel goed dat 't daar aan gelegen heeft bij jou, ik heb daar tot nu iig. nog geen problemen mee gehad in JPEG.

En nog bedankt...Nr.1 vind ik zelf ook de beste, maar 't is nog steeds niet simpel om een rennend dier er goed op te krijgen, dus scherp en toch zo dat je de actie goed kan zien. ;)

Sprintje
BerichtGeplaatst: 19 maart 2011 18:59 
Lid
Fotografie

THX voor de uitleg! :up welke lens heb je erop gebruikt..? (alweer een vraag.. :blush )

ik zit zelf meestal op 1/400e en shutterpriority, bij hondjes pannen, krijg je wel wat meer ´bevroren´ shotjes, maar dat ziet er ook best wel leuk uit..(met de 70-20 2.8 dan..)

heb vanmiddag alweer een demo a55 uitgeprobeerd (ipv de a33 van een tijdje terug, ik blijf het interessant vinden om zo´n ding uit te proberen, maar ik ben een beetje bang voor mijn omgang met camera´s, zegge en schrijve het betere gooi- en smijtwerk.. :D :blush ) ik blijf het moeilijk vinden..indoor werkt die evf wel erg goed, je hebt gewoon een helderder beeld dan met ovf, maar toch he? :D had mijn eos-3 ook mee, met een lichtsterk lensje, en dat zag er ook wel vet uit in de sjop..zeker als je 45 focuspuntjes kan gebruiken..sony gaat in de toekomst alleen maar EVF maken, is iets wat mij niet zo heel erg kan bekoren.. ben nogal FF-minded, en de a900 heeft toch een van de mooiste zoekers van deze tijd..(zou ik echt doodzonde vinden als die vervangen zou worden door EVF..)ik ga zelf voor canon 5d FF met ovf, maar da´s een persoonlijke keus.. me laik fullframe too mutsj..(zal wel te old-school zijn denk ik.. :blush :blush :blush )

ik heb al een sony alpha volledig om zeep geholpen, dus ter bescherming van de camera en mijzelf, ga ik deze zomer maar voor iets stevigers dan sony, wat overigens niet wil zeggen dat ik sony slecht vind hoor.. het zit erg goed in elkaar geschroefd, en vooral het electronische gedeelte is build to last.. nooit enig probleem gehad, en mijn a200 is blijkbaar zelfs bestand tegen lichte regen, sneeuw en lage temperatuurtjes.. :D ik moet of minder gaan gooien, of met beter weer gaan shooten.. volgens mij ligt het probleem meer bij mij.. sjips! :wacko :rof

Sprintje
BerichtGeplaatst: 19 maart 2011 19:51 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Deze zijn gemaakt met de beercan 70-210mm f/4....een hele bekende voor jou. :rof
Die 70-200mm f/2.8 wil ik ook nog steeds een keer aanschaffen, de beercan is niet zo heel snel met autofocussen.
Ik probeer 't juist soms met nog een langzamere sluitertijd[1/160, of 1/125], om te proberen nog meer 'snelheid' in de foto te laten zien, maar dan mislukken er wel veel, maar ik vind 't dan al leuk als er 1 of 2 goeie tussen zitten.

Meest ga ik wel zuinig met 't spul om, maar je kan je camera natuurlijk altijd per ongeluk ergens tegenaan stoten of zo. :S
Zelfs m'n Minolta 7000 die ik volgens mij ruim 25 jaar geleden gekocht heb werkt als 't goed is[ik heb 'm al een tijdje niet gebruikt] nog perfect en ook m'n KM 5D doet 't nog goed. :)

Voorlopig hou ik 't dus maar bij Sony, maar je weet maar nooit of ik ook ooit een keer overstap op een ander merk, elk merk heeft wel z'n sterke en zwakke punten. ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp