Alex,
Bij de A55 is 't zelfs 10fps, maar die stand gebruik ik niet....heb ik 1x geprobeerd.
Als ik 'm op continuopname zet maakt ie 6fps en heb je nog wel de controle over andere zaken en die kun je dan dus net als met een enkele opname gewoon instellen op 't diafragma, sluitertijd en ISO die jij wil.
Maar ook die stand gebruik ik vrij weinig.....heb ik bij deze foto's helemaal niet gebruikt.
Wat jij zegt van de vertraging door EVF is idd. lastig, eigenlijk is 't dan beter om via 't LCD te scherm de foto's te maken, maar ook daar moet ik nog erg aan wennen....het is dan moeilijk om de camera recht te houden bijv.
Nou zit er wel een handig hulpmiddel in de camera, in de vorm van een digitale waterpas, maar dan is 't nog niet simpel.
Ook in- en uit-zoomen gaat nog niet handig bij snelle actieopnamen en tegelijk 't beeld volgen door 't LCD scherm.
Het beeld wat je ziet met EVF is trouwens ook even wennen, maar daar ben ik nu al helemaal aan gewend en s'avond vind ik 't zelfs prettiger.
Ik maak m'n foto's bijna nooit in RAW, maar bijna altijd in JPEG, want in RAW moet ik eerst de foto's omzetten van ARW[waar de A55 z'n RAW opnamen in maakt] naar DNG en in RAW ben je zo ongeveer verplicht om elke foto te bewerken.
Het beetje bewerken dat ik doe kan met een JPEG ook prima, vandaar deze keuze.
In RAW schijnt ie idd. een stuk meer tijd nodig te hebben om de foto's weg te schrijven naar 't kaartje, dus 't kan heel goed dat 't daar aan gelegen heeft bij jou, ik heb daar tot nu iig. nog geen problemen mee gehad in JPEG.
En nog bedankt...Nr.1 vind ik zelf ook de beste, maar 't is nog steeds niet simpel om een rennend dier er goed op te krijgen, dus scherp en toch zo dat je de actie goed kan zien.