Wolves fotografie schreef:
We hadden wat gedragsproblemen met Quint naar andere honden toe. Daar hadden we natuurlijk geen zin in
Ok, begrijpelijk dat je dan deze maatregel hebt moeten nemen.
Van onze tot nu toe 5 Duitse Herders hebben wij er 2 moeten laten castreren......de eerste omdat ie constant last van een onstoken voorhuid had en volgens de dierenarst alleen castratie daartegen hielp[wat idd. ook zo bleek te zijn

] en de derde omdat er 1 bal niet ingedaald was en dat zou op latere leeftijd voor problemen[kanker] kunnen zorgen.
Gelukkig hebben wij nog nooit problemen met agressie gehad met onze honden, niet naar andere honden, niet naar mensen en ook niet naar andere dieren, maar ze lieten zich natuurlijk niet "'t kaas van het brood eten" als een andere hond wel probeerde om dominant, of agressief tegenover ze te zijn.....dat laatste heb ik ook geen problemen mee, zolang 't maar niet uit de hand loopt.
Ik heb toe nu toe volgens mij 5x een andere hond met geweld van 1 van onze honden af moeten schoppen en dat laatste is echt letterlijk.
3 van die keren was bij onze eerste Herder, terwijl dat echt een supersociale goedsul was en de andere 2 keren was bij onze vorige hond en bij deze, terwijl dat dus beide keren gebeurde terwijl die honden nog vrij jong waren......6 maanden en 4 maanden, sommige mensen weten dus echt niet wanneer ze hun hond aan de lijn moeten houden.
Die keer bij onze vorige hond staat me nog heel duidelijk voor de geest.....was een soort kruising tussen een Rottweiler, met de kop van een Stafford en een heel stuk groter dan onze hond.
Hij viel 'm aan zonder waarschuwing en onze hond ging op z'n rug liggen ten teken van overgave, maar dat rotbeest ging gewoon door.
Ik heb 'm zo hard eraf geschopt en z'n eigenaar stond op een afstandje te roepen:"niet schoppen, niet schoppen".
Die heb ik toen ook maar gelijk verteld hoe ik 't zag en toen droop ie toch maar snel af, terwijl die hond van 'm nog een keer probeerde om onze hond die inmiddels bij m'n vrouw stond aan te vallen.
Ik ben toen weer als een dolle stier op dat beest afgerend en die droop toen ook maar af.
Er lopen nog veel teveel hondeneigenaren rond die echt hun eigen hond niet snappen en er ook geen overwicht over hebben.