Het is 02 jul 2025 22:45

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Het recept is er
 Het recept is er
BerichtGeplaatst: 17 apr 2011 11:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nu de juiste uitvoering nog............
Het was bijna geen doen om Jetze op de foto te krijgen, op het moment dat ik een laag standpunt wilde aannemen zat zijn neus altijd al meteen tegen de lens

Vanmorgen een keer de camera mee tijdens het hol uurtje en op het moment dat ie zoiets had van loop lekker zelf achter de bal aan kon ik eindelijk wat plaatjes schieten, waarvan ik deze redelijk gelukt vind

volgende keer bij avondlicht of vroeger op de dag met mooier licht
Fotografie
s 1/400
f 4.5
iso 200
105mm

Laatst bijgewerkt door Rob Pieters op 17 apr 2011 11:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Het recept is er
BerichtGeplaatst: 17 apr 2011 11:47 
Lid
Fotografie

Fraaie hond :up Mooi laag standpunt. Zie beetje onscherpte op zijn kop m.n. zijn of haar vervaarlijke kiezen/tanden maar goed bezig hoor Rob :proost

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Het recept is er
BerichtGeplaatst: 17 apr 2011 11:58 
Lid
Fotografie

Birdman schreef:
Fraaie hond :up Mooi laag standpunt. Zie beetje onscherpte op zijn kop m.n. zijn of haar vervaarlijke kiezen/tanden maar goed bezig hoor Rob :proost

Dank je, volgende keer zal ik voor wat meer scherpte diepte gaan
Het was nog behoorlijk vochtig op het gras, zodoende niet zoveel opnames gemaakt met verschillende instellingen
De licht omstandigheden waren niet zodanig dat ik er een heel nat pak voor over had :)

Het recept is er
BerichtGeplaatst: 17 apr 2011 17:37 
Moderator
Fotografie

Soms zijn honden echt niet makkelijk op de foto te zetten....doen ze precies wat jij niet wilt. :grin2

Deze is redelijk gelukt....standpunt is goed, maar de scherpte kan idd. iets beter.
Misschien dat de hond net op 't moment van foto maken z'n kop weg draaide en dat je daardoor ook iets bewegingsonscherpte hebt, je sluitertijd was natuurlijk ook niet overdreven snel, dus misschien volgende keer de ISO op 400 zetten.

Ook heb je wat flares op de achtergrond[maar die zijn wel weg te werken ;) ] en is 't jammer dat z'n andere oog er niet op staat, maar als ie echt z'n kop weg draaide is dat daar natuurlijk de oorzaak van.

Je kan proberen om volgende keer wat meer afstand van de hond te nemen[ik las dat je een 70-300mm hebt], waardoor de hond misschien ook wat minder snel geneigd is om naar je toe te komen, of op een andere manier door jou afgeleid wordt. ;)

Het recept is er
BerichtGeplaatst: 17 apr 2011 17:56 
Lid
Fotografie

de volgende gaat je lukken, vind deze al "geslaagd" ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Het recept is er
BerichtGeplaatst: 17 apr 2011 18:31 
Lid
Fotografie

Je kan proberen om volgende keer wat meer afstand van de hond te nemen[ik las dat je een 70-300mm hebt], waardoor de hond misschien ook wat minder snel geneigd is om naar je toe te komen, of op een andere manier door jou afgeleid wordt. ;)

Kan ik een keer proberen is er nog een van mijn analoge camera, maar wie weet.......

de volgende gaat je lukken, vind deze al "geslaagd" ;)

Het recept ligt er, nu ga ik aan de uitvoering werken :)
Eigenlijk nog nooit echt goed geprobeerd, er vanuit gaande dat Jetze toch mijn lens in kwam denderen :shock

Bedankt voor de reacties !

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp