Als de tijd in je camera goed staat dan zal die tijd wel kloppen.
Wat je kan proberen is om de foto's met dit scherpe licht op een wat later tijdstip te maken, je hebt dan wat zachter licht, zo ongeveer tussen 19:00 uur en 20:00 uur heb je nu wel mooi licht.....s'ochtends vroeg mag natuurlijk ook.
Als de hond stil ligt zou ik je diafragma instellen op f/6.3 of f/7.1 en de ISO op 200, sluitertijd kiest de camera dan zelf.......ik weet niet hoeveel ruis je camera geeft op ISO 400, maar hou in de gaten dat de sluitertijd niet te langzaam wordt met je telelens, anders heb je bewogen foto's, of je moet de camera goed stil kunnen houden, als je zelf op de grond ligt heb je meest wel voldoende steun hiervoor.
Zorg ervoor dat de hond goed in 't licht ligt, dus dat je zo weinig mogelijk schaduwzijden hebt en de ogen mooi oplichten in de zon.
Probeer ook zo min mogelijk 'storende' elementen in de achter- en voor-grond erop te zetten.....bijv. een bosrand oogt mooi egaal groen in de achtergrond als de hond er niet te dicht bij ligt.
Bij deze omstandigheden zet ik m'n belichting meest op -0,3EV, maar ik weet natuurlijk niet of dat bij jouw camera ook 't beste is, dat is een kwestie van uitproberen.
Dus gewoon meerdere foto's maken, met verschillende belichtingen en dan kijken op welke stand het beste resultaat eruit rolt.
Doordat de zon op de hond staat en je als 't goed is weinig schaduwzijden hebt zal 't zwart niet zo gauw dichtlopen.