Ik heb even teruggezocht, maar niks bijzonders behalve niveaus. Ik had geluk met de lichtval en verder het bekende lage standpunt natuurlijk. De lens presteert lang niet slecht; een Sigma F2.8-4 17/70mm HSM. Verder gebruik ik eigenlijk meestal diafragmavoorkeur en multi segment lichtmeting, hoewel het hier centrumgemiddeld is. Ik heb dit RAW bestand amper bewerkt. Ik bewerk sowieso niet veel, maar als het in dienst van de foto is heb ik daar geen enkel probleem mee. Het totaal aantal minuten aan een foto werken ligt meestal rond de 5 minuten bij mij.
Ik moet er ook bij zeggen dat ik heel erg op het weerbericht let. Deze foto is op steenworp afstand van huis gemaakt. Soms is het zo dat met een snelle blik op de lucht ik bijna net zo snel naar een van mijn vaste stekjes ga om dat in een foto te vertalen. In mijn 'systeem' heb ik een aantal plekken opgenomen waar ik regelmatig naar toe ga. Stand van de zon tov een flinke wolkenpartij bepaald waar ga ik heen ga. Lang leve buienrader en de weersverwachting per regio. Het komt voor dat ik eerst ga verkennen voor ik voor het ecchie ga. Ik heb mijn fototoestel wel bij me, maar niet met de gedachte om met iets thuis te komen wat het helemaal is. Dat weet je nooit natuurlijk, maar als ik een volgende keer dat ik er terugkom is de kans van slagen weer wat groter. Dan ken ik de situatie, en probeer ik me voor te stellen hoe het eruit ziet onder bepaalde omstandigheden. Het cirkeltje om mijn huis wordt steeds iets groter.

Het best bekend ben ik in De Bommelerwaard, tussen de grote rivieren in. Maar in de AWD kan ik het intussen ook aardig vinden bijvoorbeeld. Ik zou heel graag deze winter eens op 'Zwijnenjacht' gaan. Ik ben me al aan het inlezen. Het heeft nog een reden dat ik het zo doe; ik ben niet zo gezond als ik zou willen. Ik kan niet zolang lopen of staan. Ik moet zuinig zijn met mijn energie.
Tjonge wat een lang verhaal....ik hoop dat ik je er een beetje meehelp.