Het is 08 aug 2025 03:04

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Bailey
 Bailey
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012 17:59 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Vanmiddag wat foto's geschoten van onze hond.

Fotografie
130 mm
f/6,3
1/90
iso 800

Fotografie
70 mm
f/8
1/50
iso 800

Ik fotografeer met een Samsung NX11, met een 50-200mm lens.
Groetjes Leonie

Profiel op dit foto forum
Share on FacebookShare on Twitter 
 Bailey
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012 19:50 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
mooie hond waarbij ik de scherpte in foto twee mooier vind dan in foto een.
kleuren zien er goed uit.
wat is het kastje om zijn/haar nek?

Bailey
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012 20:12 
Lid
Fotografie

Zeker mooi beesie :up
ik ga qua commentaar met Frans mee ;)

En qua vraag eigenlijk ook,.. is toch geen tril/stroom ding he ?
Of is het een containertje en houdt hij/zij de eigen poepzakjes bij :D

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website

Bailey
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012 21:17 
Lid

Bedankt. Ik ben net nog even weer met de hond naar buiten geweest. (ditmaal het bandje af gedaan (uitleg van bandje volgt XD )) maar Bailey had het te druk met vanalles.
Dus ik heb de andere hond even in het gras gezet en die bleef wel als een volleerd model hond zitten. Die foto's zal ik zo toevoegen.

Wij hebben voor het huis een draad onder de grond liggen. Als dat kastje in de buurt komt, maakt het kastje een piepgeluid. Als je dan doorloopt geeft hij idd een schok. Het is dus geen blaf-band of iets dergelijks. Het is dus ook niet zielig, want de honden weten het precies. Bailey wil nog wel eens te ver gaan en dan krijgt ze een schok. Maar dan doet ze het toch helemaal zelf (door de waarschuwing heen lopen.) En je kan niet hebben dat ze hier op de straat staan. Vandaar dus. Maar ik had ze idd beter af kunnen doen. :) (Ik zou willen dat ze hun eigen stront opruimden XD ) Ze krijgen dus nooit zomaar een schok.

Bailey
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012 21:26 
Lid
Fotografie

En als hij schrikt en in schrik door loopt ipv terug,... blijft dat ding dan stroom geven ???
Waarom niet gewoon een hek ? Voor het ras hoeft 't niet lijkt me,..
Ik heb nu een rottie, en hiervoor ook nog 2 gehad,...

Maar goed het gaat hier over fotografie,... dus ben benieuwd naar de volgende foto's ;)

Bailey
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012 21:42 
Lid

Vergis je niet, het zijn slimme honden hoor. Vergelijk het met een stroomdraad bij paarden, koeien of wat voor andere dieren dan ook. Die krijgen ook wel eens een tik. Daar gaan ze niet dood aan. Ze doen het immers zelf. Deze honden weten het heel goed hoor. We hebben ze niet zo bij het draad neer gezet en zie maar wat er van komt. We hebben het ze wel aangeleerd dat dáár het draad ligt. en dat ze dus ook niet verder dan dáár kunnen komen.
Maar dat is idd een andere discussie. (als het Labradors waren geweest, hadden we ook dit systeem gehad )

Fotografie
Dit is Ayka. onze andere hond.
150 mm
f/5,6
1/25
iso 800

Om het af te leren nog een foto van Bailey. niet zo groot, omdat het fototechnisch niet goed is. Maar haar blik is zo grappig (vind ik dan)

Fotografie
groetjes Leonie

Laatst bijgewerkt door LeonieL op 12 jul 2012 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Bailey
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012 21:55 
Lid
Fotografie

leuk beessie !! en een mooie kop :D
maar echt volledig rottweiler ? lijkt een vrij lange neus te hebben voor een rottweiler :blush

Over die band gaan we het wss niet eens worden,.. ikzelf ben geen voorstander van gebruik van zulke dingen. ik weet dat het slimme honden zijn en ze donders goed wteen wat wel en niet mag. Heb nu inmiddels mn derde en ben weg van het ras en alle eingeschappen van ze.
maar imo gaat de vergelijking met een hek bij paarden niet op,.. wel qua schok, maar daar staat fysiek een hek wat gezien kan worden ;)

Bailey
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012 21:59 
Lid

Ik geloof niet dat het volle rottweilers zijn.
Wel zijn de ouders van Ayka allebei rottweilers, evenals de ouders van Bailey. Maar ik denk wel dat er ergens iets gekruist is.

Ik denk idd niet dat we het eens gaan worden. Het wordt ook vaak als zielig gezien. Maar een ding is zeker. Onze honden komen niet van het erf af. (Terwijl wij hier regelmatig een hond hadden lopen van de buren. die dus doodleuk over hun hek heen sprong..) Het werkt voor ons. En de honden worden er niet minder van gelukkig :)

Bailey
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012 22:01 
Lid
Fotografie

Dat was bij mijn vorige (boris) ook,.. lijk een klein beetje labrador trekje te vertonen in de kop,. terwijl beide ouder rottweiler waren.
Rocky die ik nu heb is wel vol rottweiler,.. en te zien ook :D

Bailey
BerichtGeplaatst: 13 jul 2012 09:49 
Lid
Fotografie

de laatste foto is te klein graag groter plaatsen :)
► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Bailey
BerichtGeplaatst: 15 jul 2012 10:36 
Moderator
Fotografie

Ik vind ook de 2e het mooist. :upc

Als je die niet in portretstand maar horizontaal had genomen dan had de hele hond erop gestaan en had ie ook nog wat meer "kijkruimte" gehad.
Het gras op de voorgrond vind ik net wat te licht van kleur[soms tegen 't overbelichte aan] en ook op z'n achterpoot zie ik een overbelichte plek.
Het kastje zou ik voortaan af doen als je foto's gaat maken. ;)

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen