@ Wendy:
Ja, Ayla is een schatje! Een erg actief schatje, overigens...
Wel, beste Wendy, ik schreef dat dit foto's waren uit mijn beginperiode (toen ik mijn eerste foto's trok). En, momenteel kan ik niets doen om de scherpte te verbeteren. M'n camera staat manuele scherpstelling niet toe. Trouwens, zelfs als de camera het wel zou toelaten, zou ik er absoluut niets mee zijn, aangezien het volstrekt onmogenlijk is om scherp te stellen en ondertussen je camera vast te houden met dezelfde linkerhand (moet je maar eens proberen, gaat echt niet). Ook heb ik geschreven dat ik momenteel de tijd mis om me met programma's als Photoshop bezig te houden. Ik zit voor het ogenblik in een grote reorganisatie en redecoratie van m'n appartement. Moet wel, want ik ben van plan er 5 bakken neer te poten waarvan de kleinste 2 meter is en de grootste 3.5 meter. Ik moet eerst de decors voor deze bakken maken en dat is nog handenvol werk. Geschatte duurtijd van heel deze operatie: 3 - 4 jaar.
Ik besef dat het slechts snapshots zijn, beste Wendy. Maar, zo zijn al mijn foto's. En zo zullen ze blijven. Niet over nagedacht en met een volautomatische camera geschoten. Foto's die ik overal vind, los uit de hand trek, erg summier bewerk en zo snel mogelijk op mijn blog plaats. Want morgen kan het opnieuw goed weer worden en dan wacht een volgende serie van 600 foto's op me. Net zoals ik zei: foto's zullen bij mij nooit een doel op zich zijn, maar een middel om een ander doel te bereiken. Maar, het is wel een erg leuk middel!
@ Wim.
Ja, al een geluk dat Ayla en Vlekkie (m'n kat) goed overeenkomen.
Zoals je hierboven kan lezen, is er momenteel niets dat ik kan doen om de scherpte te verbeteren, voor een period van 3 tot 4 jaar. Eenmaal die periode voorbij (en al m'n cichliden-bakken van een decor voorzien en draaiende) dan kan hierin verandering komen.
@ Sjan.
Zeer grappig, beste Sjan! Er zit 3/4 Pincher in en 1/4 Chihuahua (vandaar de grote oren).
Ja, ik vind het ook jammer. Maar, helaas, is er momenteel niets dat ik kan doen om dat euvel te verhelpen.