Gemini schreef:
Werken met daglicht vind ik ook het prettigst hoor. Dat hoeft helemaal niet zo lastig te zijn.
Je hebt in van die stallen echter beslist vaak weinig licht, of een combinatie daglicht en kunstlicht; dat maakt een stuk lastiger.

Zonde dat die dierenarts niet in zn praktijk wil hangen, als ik hem was zou deze serie rondom in de wachtkamer komen.

Meestal de combinatie. Niet zolang geleden dus een keizersnede vastgelegd. Witte koe met een bouwlamp er op en een paar TL buizen, om 00.00 's nachts..

Dat viel niet mee, maar is wel gelukt.
Laatst binnen op de praktijk, operatie lamp boven de tafel en van opzij en achter daglicht. Dat was niet echt makkelijk, maar ook gelukt.
In de praktijk hangen nu 2 grote foto's van een hond(1.40x1.00) een koeienfoto(1.50x0.75) en er komt een kattenfoto bij.
Ik heb zo'n beetje alle dierenartsen uit de maatschap al voor mijn lens gehad, maar ze hoeven zelf niet zo nodig op de foto.

Maar de arts die hierboven aan het werk is is wel blij met zijn foto's. Gelukkig. Hij belt mij ook bij intressante gevallen.
Zo heb ik bij een collega van hem uit de maatschap al 3x aan de operatietafel gestaan. Daar ben ik voor gevraagd. Buitengewoon leerzaam, en het levert intresante foto's op soms.