Ik heb ook een jaar of 12 in de africhting[VDH] gezeten en heb 2x op de NIAK[Nedererlands kampioenschap] gestaan met m'n hond.
Ben ook al een poosie van plan om een keer bij m'n oude vereniging langs te gaan en wat foto's te maken, maar elke keer komt 't er niet van.
Nu over de foto's......
Alle 3 je foto's staan scheef en alle 3 missen ze scherpte.
Ik weet niet of je ze naverscherpt hebt, want dat kan ook al heel wat schelen.
Ik denk ook dat de meeste onscherpte hier komt door de te langzame sluitertijden.
Een statief heb je bij dit soort opname's niet nodig als je sluitertijd snel genoeg is, daar heb je alleen maar last van, omdat je dan zelf minder gemakkelijk de camera met de beelden mee beweegt.
Dat ze scheef staan is ook makkelijk op te lossen in een bewerkingsprogramma, alleen bij de laatste foto heb je dan denk te weinig ruimte aan de onderkant en bij de eerste aan de bovenkant, ik weet niet of je de foto's nog bijgesneden hebt en dus bij de orginelen nog wel wat meer ruimte hebt?
Wat ik ook jammer vind is dat je telkens de hond vanachter hebt gefotografeerd, het had misschien leuker geweest als er op 1 of 2 foto's ook de ogen van de hond te zien waren geweest.