Het is 29 jul 2025 16:22

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur newfoundlander
 newfoundlander
BerichtGeplaatst: 30 nov 2013 23:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
newfoundlander puppy

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 newfoundlander
BerichtGeplaatst: 01 dec 2013 08:48 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Hond staat er scherp op, met goede doortekening in het zwart. Groen doet wat pijn aan de ogen, en opbouw en uitsnede zijn wat centraal en krap naar mijn smaak :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 newfoundlander
BerichtGeplaatst: 01 dec 2013 10:01 
Lid
Fotografie

Mendel schreef:
Hond staat er scherp op, met goede doortekening in het zwart. Groen doet wat pijn aan de ogen, en opbouw en uitsnede zijn wat centraal en krap naar mijn smaak :)

Daar sluit ik me bij aan :)

newfoundlander
BerichtGeplaatst: 01 dec 2013 11:44 
Lid
Fotografie

Wat een schatje. Ik vind het groen ook wat te fel

Miss dat je de Exif erbij kan zetten???

newfoundlander
BerichtGeplaatst: 01 dec 2013 12:09 
Lid
Fotografie

Kan iemand wolfje tips geven hoe dit te voorkomen?

newfoundlander
BerichtGeplaatst: 01 dec 2013 12:13 
Lid
Fotografie

Blijf proberen, Nuelle maakt zo'n mooie honden foto's; kijk eens hoe die opgebouwd zijn, daar leer je veel van
Heb je een software om de foto te bewerken?.....de foto mag wat pit hebben (contrast)

newfoundlander
BerichtGeplaatst: 01 dec 2013 12:27 
Lid
Fotografie

Citaat:

Daarom vraag ik naar de Exif.

Deze foto is van boven (fotograaf staat) genomen. Een goede tip voor het fotograferen van honden is denk wel dat je op ooghoogte moet fotograferen, dus door je knieen of op je kont!

newfoundlander
BerichtGeplaatst: 01 dec 2013 13:16 
Moderator
Fotografie

Frans schreef:

Zoals al gezegd is 't makkelijker als de Exif erbij staat, of nog beter in de foto.
Ik denk zelf dat 't komt door 't licht.....de hond is donker, achtergrond redelijk licht en als de belichting van de camera de hond goed belicht dan wordt de achtergrond te fel.
Beter is 't om foto's te maken als de zon niet te hoog aan de hemel staat.....in deze tijd[november, december, januari] heb je daar weinig last van, omdat de zon toch niet hoog komt, maar bijv. in juni, juli en augustus is 't beter om niet midden op de dag foto's te maken als de zon schijnt[met bewolking kan 't natuurlijk wel] vanwege 't harde licht.

Ik heb je foto even binnen gehaald om te kijken of er softwarematig nog wat te verbeteren viel en kwam tot dit resultaat:

Fotografie

Foto is nu eigenlijk iets te klein, maar ik heb 't orginele bestand niet en dit is maar een voorbeeld.
Er is ook wat kwaliteit verloren gegaan door je manier van bewerken of opslaan, de foto is maar 154kB en dat ga je dan ook merken met opnieuw bewerken.....ik heb nu de achtergrond iets moeten vervagen, omdat er allemaal artefacten naar voren kwamen. ;)

newfoundlander
BerichtGeplaatst: 09 dec 2013 01:43 
Lid
Fotografie

sorry voor de late reaktie was even offline :-0 Bedankt voor de tips.
wouuw wat een verbetering na bewerking zeg. ziet er heel wat beter uit :-) Dat moet ik ook nog eens goed leren :-0

De exif is:
f5.6
1/1000
iso 6400
88mm
afm 5472 x 3648
hoop dat dat voldoende gegevens zijn

newfoundlander
BerichtGeplaatst: 09 dec 2013 10:05 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
(dank je wel ALJ :blush )
Wat een liefje is dit!! Ik snap dat je deze pup op de foto wilt zetten!
Misschien handig, en fijn om te beoordelen als je er iets meer bij zet. Bijvoorbeeld waar je hem genomen hebt wat de omstandigheden waren.
Als je een hond op de foto zet en je ondergrond is heel kleurig, meestal gras, dan merk je vaak dat deze kleur wat reflecteert op de vacht. Bij zwart zie je dat heel goed en honden met een witte kin ook. :) Hoe feller het licht hoe meer je dat ziet.
Als je de gelegenheid hebt een hond te fotograferen maak dan altijd even de oogjes schoon. Vaak, vooral na het wandelen en ravotten buiten, hebben ze in de ooghoeken wat viezigheid. Sommige honden hebben draden van traanvocht langs de ogen.
Een belangrijk punt bij dit soort foto's is: ga altijd door de knieën of zelfs op de grond liggen. Nu heb je zo'n beetje een van boven af foto. Dat doet al snel lijken op een snel genomen kiekje terwijl je misschien juist heel bewust met deze foto bezig geweest bent. Foto's van bovenaf kunnen ook zeer leuk zijn maar dan kies je er echt voor en maak je achteraf een andere uitsnede.
Je ISO is erg hoog by the way.
Nu heb je de pootjes afgekapt. Waarom heb je dat gedaan? Het is juist grappig o die erop te hebben omdat dit wollige dier kletsnatte poten heeft. Dat kan een heel speelt effect geven.
Ik ben benieuwd naar meer foto's van dit hondje! Leuk!

Omdat ik het niet kan laten heb ik je hondje ook iets bewerkt. Uitsnede, achtergrond, reflectie, nadruk op vacht en ogen, oog schoon. :)

Fotografie

newfoundlander
BerichtGeplaatst: 09 dec 2013 18:41 
Lid
Fotografie

Zo dat ziet er weer heel anders uit. bedankt voor je tips, ik leer heel veel hier. Ja ik had express zijn hoofdje ( het puppy van mijn zoon ) erop gezet en juist op het moment dat die zijn koppie iets opzij hield, koste even moeite maar dat makkte de foto wel leuker. Ja goed idee die natte pootjes, zal eens kijken die heb ik volgens mij ook genomen, maar toen stond zijn koppie niet scheef. Ik zal jou fotos ook eens gaan bewonderen. Thankx allemaal.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp