(dank je wel ALJ

)
Wat een liefje is dit!! Ik snap dat je deze pup op de foto wilt zetten!
Misschien handig, en fijn om te beoordelen als je er iets meer bij zet. Bijvoorbeeld waar je hem genomen hebt wat de omstandigheden waren.
Als je een hond op de foto zet en je ondergrond is heel kleurig, meestal gras, dan merk je vaak dat deze kleur wat reflecteert op de vacht. Bij zwart zie je dat heel goed en honden met een witte kin ook.

Hoe feller het licht hoe meer je dat ziet.
Als je de gelegenheid hebt een hond te fotograferen maak dan altijd even de oogjes schoon. Vaak, vooral na het wandelen en ravotten buiten, hebben ze in de ooghoeken wat viezigheid. Sommige honden hebben draden van traanvocht langs de ogen.
Een belangrijk punt bij dit soort foto's is: ga altijd door de knieën of zelfs op de grond liggen. Nu heb je zo'n beetje een van boven af foto. Dat doet al snel lijken op een snel genomen kiekje terwijl je misschien juist heel bewust met deze foto bezig geweest bent. Foto's van bovenaf kunnen ook zeer leuk zijn maar dan kies je er echt voor en maak je achteraf een andere uitsnede.
Je ISO is erg hoog by the way.
Nu heb je de pootjes afgekapt. Waarom heb je dat gedaan? Het is juist grappig o die erop te hebben omdat dit wollige dier kletsnatte poten heeft. Dat kan een heel speelt effect geven.
Ik ben benieuwd naar meer foto's van dit hondje! Leuk!
Omdat ik het niet kan laten heb ik je hondje ook iets bewerkt. Uitsnede, achtergrond, reflectie, nadruk op vacht en ogen, oog schoon.