Het is 06 jul 2025 01:51

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Twijfel..
 Twijfel..
BerichtGeplaatst: 10 feb 2014 21:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Op 1 februari een fotodagje gepland met een vriendin. We hebben allebei een hondje, dus daar mee aan de slag. Ik twijfel erg of onderstaande foto's nou wel, of niet goed zijn, dus ik hoor graag jullie reacties en eventuele tips! Twijfelde eerst ook of ik ze wel moest plaatsen, maar juist daarom misschien alleen maar goed om er van te leren. Alvast bedankt!

Foto 1:
Fotografie

f/4 - ISO 1250 - 1/400 - 25mm

Foto 2:
Fotografie

f/5.6 - 1/500 - ISO 1250 - 55mm

Foto 3: (ik vond 'm aan de ene kant wel grappig zonder oren, maar ze mist nu ook wel echt wat..)
Fotografie

f/5.6 - 1/400 - ISO800 - 41mm

Bedankt voor het kijken :zwaai

Laatst bijgewerkt door Kiiem op 10 feb 2014 22:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Twijfel..
BerichtGeplaatst: 10 feb 2014 22:17 
Lid
Fotografie

foto's worden bij mij niet goed geladen. Krijg de melding dat ze verwijderd zijn :(

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Twijfel..
BerichtGeplaatst: 10 feb 2014 22:43 
Lid
Fotografie

Sorry, stom van mij. Had de foto's in mijn verkeerde album geüpload, maar dat zag ik nadat ik ze hier geplaatst heb. Foto's wel verplaatst in photodrome, maar niet aan gedacht dat ze hier dan niet meer te zien zijn. Ik hoop nu wel?

Twijfel..
BerichtGeplaatst: 11 feb 2014 10:10 
Lid
Fotografie

altijd gewoon plaatsen, alle kritiek moet je als opbouwend zien , en daar leer je van ;)

de eerst is meteen de beste en lekker scherp op dat neusje ;) ook een leuk standpunt, alleen zou iets minder centraal nog mooier zijn.
de tweede is een leuke actiefoto , maar de witte deur op de achtergrond verpest het wat en mist ook wat scherpte.
de derde , de afgekapte pootjes en oren vind ik wat minder , wel een leuke blik :)

Twijfel..
BerichtGeplaatst: 11 feb 2014 10:22 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Helemaal met Tony eens. Gewoon plaatsen!! Ik heb inmiddels mijn beroep gemaakt van hondenfotograferen maar ik ben ook gewoon begonnen met foto's plaatsen op het forum om te leren en beter te worden. :)

De eerste is heel leuk! Mooi scherp op de grote ogen. Meestal is het mooier om het riempje even af te doen.
De tweede is heel schattig maar je hebt op het gras scherp gesteld i.p.v op het rennende hondje. Probeer ok altijd goed om je heen te kijken als je afdrukt. Dan zie je namelijk dat het hondje een grote deur achter zich heeft. :)
De derde vind ik niet zo. Hij is niet scherp en de ogen lijken wel uit het koppie te komen. Ik weet dat ze grote ogen hebben maar hier heeft het iets raars gekregen. Op de eerste heb je dit juist heel goed vast gelegd.

Twijfel..
BerichtGeplaatst: 11 feb 2014 10:40 
Lid
Fotografie

De eerste is een leuk standpunt, maar ik zou geprobeerd hebben nog minder detail te krijgen in het gras, zodat het hondje nog meer uit de foto sprong. Nu vind ik de achtergrond nog wat te aanwezig. Scherpte ligt hier naar mijn gevoel goed! :)

Foto 2, zoals eerder gezegd, mist te veel scherpte. Lijkt hier op de achterhand van de hond scherpgesteld.
De deur in de achtergrond neem inderdaad te veel aandacht weg en volgens mij staat foto een tikkeltje scheef. Maar dat laatste is makkelijk op te lossen ;)

Foto 3 zonder oortjes smaakt me niet echt. Ook hier mis ik scherpte op de oogjes.

En voor de rest kan ik de anderen alleen maar bijtreden: posten, posten, posten,...
Ik heb hier al zo ontzettend veel bijgeleerd!!! :D

Twijfel..
BerichtGeplaatst: 11 feb 2014 13:01 
Lid
Fotografie

Bedankt voor jullie (uitgebreide) reacties! Veel tips waar ik wat mee kan en volgende keer op zal letten.

Foto 3 ging mij inderdaad om de blik, maar dat 'ie niet scherp is, vind ik wel heel jammer. Qua "afsnijden" van oren en pootjes denk ik dat ik dat beter niet meer moet doen :) Ze mist toch wat nu..

Wat ik trouwens wel lastig vind is het scherpte punt kiezen als de beestjes zo druk aan het rennen zijn. Ik heb vooral het middelste AF puntje ingesteld, maar misschien beter om iets anders te kiezen?

Twijfel..
BerichtGeplaatst: 11 feb 2014 14:45 
Lid
Fotografie

Tis niet makkelijk. :D
Je moet op de ogen richten. Met 1 punt is dat heeeeeeeel goed mikken en vaste hand hebben. Maar je krijgt dan wel een vette foto. :) Meerdere puntjes is handig maar dan heb je de kans dat ie andere punten pakt om op scherp te stellen. Zorg dat als ze rennen je hem op ai servo hebt staan. Dat is de afkorting van Auto Intelligence Servo. Hij stelt dan steeds scherp op het gekozen punt. Heb je hem op one shot staan dan maak je het wel heeeeel moeilijk voor jezelf.
Lees dit van Henry maar eens door: http://www.photodrome.nl/forum/viewtopic.php?f=96&t=54413

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp