Het is 20 aug 2025 13:43

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Illa potret...
 Illa potret...
BerichtGeplaatst: 11 maart 2014 11:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Het vele licht zaterdag, was over het algemeen een geschenk. Maar ik moet toch nog steeds dikwijls zoeken welke kanten ik er allemaal mee kan uitgaan.
Hieronder een portretreeksje met wat uiteenlopende resultaten. Bij de laatste 3 werd gebruik gemaakt van een reflectiescherm. Wellicht hebben sommige onder jullie hier meer ervaring mee dan ik :P Jullie bedenkingen en tips zijn dus zeker welkom!!

Ik had er denk ik meer kunnen uithalen, maar Illa had niet zoveel zin om te blijven zitten, waardoor het een hele opgave was. Dat heb je natuurlijk soms wel met honden ;)

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Illa potret...
BerichtGeplaatst: 11 maart 2014 13:32 
Moderator
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Inderdaad een mooie hond.

Ik ga voor nr 4. Zat zelf te denken om hem vierkant te maken.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Illa potret...
BerichtGeplaatst: 12 maart 2014 13:59 
Lid
Fotografie

Bedankt!

Wat betreft de uitsnedes... Ik heb nooit snel de neiging om naar een vierkante uitsnede te gaan, omdat ik graag de elegantie in de houding bewaar. In foto 2 zou ik het wel nog overwegen, foto 4 weet ik het zo niet. (Misschien moet ik het gewoon wel eens proberen en zien ;) )

Illa potret...
BerichtGeplaatst: 13 maart 2014 00:22 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie hond en de laatste 2 vind ik de mooiste foto's. :)

De 3e vind ik qua foto en oogcontact 't mooist, maar de 4e qua scherpte en contrast.
Het is jammer dat ie bij de 4e de foto uitkijkt, het had denk mooier geweest als de hond meer naar rechts had gezeten.
Als je 'm cropt zou ik 'm gewoon 600 x 900 houden, maar dan rechts in ieder geval een stuk eraf en dus onder en boven ook wat. ;)

Profiel op dit foto forum
 Illa potret...
BerichtGeplaatst: 16 maart 2014 21:52 
Lid
Fotografie

Ron62 schreef:
Het is jammer dat ie bij de 4e de foto uitkijkt, het had denk mooier geweest als de hond meer naar rechts had gezeten.
Als je 'm cropt zou ik 'm gewoon 600 x 900 houden, maar dan rechts in ieder geval een stuk eraf en dus onder en boven ook wat. ;)

Helemaal akkoord hoor Ron! Ik had het ook liever zo gewild dat ze meer naar rechts zat. Jammer genoeg moest het zo snel gaan met dat scherm, want de dame wou amper blijven zitten. Het was dus een hele klus en een kansspel :( Ik ga eens kijken wat ik nog verder van die uitsnede kan maken. Bedankt voor je reactie!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp