Het is 28 jul 2025 00:45

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur **Zoë**
 **Zoë**
BerichtGeplaatst: 01 mei 2014 21:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Daar is ze dan het resultaat van een dagje in de leer bij Nuelle...

Fotografie

Brand maar los met de op en aanmerkingen.......

(In ieder geval scherp, ondanks bij bibberende handjes....)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 **Zoë**
BerichtGeplaatst: 01 mei 2014 22:24 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Heeel goed gedaan!! En zo bang als je was, en zo voorzichtig Zoë daardoor met je was, zo goed ging je met de hondjes om!
De plaat is goed scherp en haar blik heb je bijzonder goed te pakken. :chapeau Je ziet dat ze bijna in afwachting is van wat er nu komen gaat. Of verbaasd dat je echt zo dichtbij durfde! :)
Je hebt hem flink opgelicht. Wat mooi is en nodig was gezien de omstandigheden die we gemaakt hadden. (nabootsing van hoe het bij een klant thuis zou kunnen zijn i.p.v de ideale studio omstandigheden) Het enige puntje wat ik daarin heb is dat haar witte streep en neus daardoor te wit is geworden (overbelicht) en je geen haartjes meer ziet. Maar ondanks dat zeg ik: :up :up

Laatst bijgewerkt door Nuelle op 01 mei 2014 22:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 **Zoë**
BerichtGeplaatst: 01 mei 2014 22:27 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Geslacht: Man
Mooie Art. :up

Als ik niets geweten zou hebben zou ik zeggen dat Nuelle hem gemaakt zou hebben.

**Zoë**
BerichtGeplaatst: 01 mei 2014 23:26 
Lid
Fotografie

Dacht het ook meteen :D Nuelle weer met en mooie plaat.

Je hebt het in je vingers zo te zien en ondanks de bibbers ,mag ik wel zeggen een erg geslaagde foto.
Met veel tips natuurlijk van Nuelle... :D

Profiel op dit foto forum
 **Zoë**
BerichtGeplaatst: 02 mei 2014 00:36 
Lid

Geslacht: Man
Geen bibber te zien, mooie scherpe plaat!! Gr. Hans.

Profiel op dit foto forum
 **Zoë**
BerichtGeplaatst: 02 mei 2014 05:27 
Lid
Fotografie

Haha, inderdaad echt een Nuelle.
Vind het een nette opname met fijne details en blik :up

**Zoë**
BerichtGeplaatst: 02 mei 2014 17:16 
Lid
Fotografie

Oww wat een heerlijke blik heb je hier te pakken.
Was je bang voor haar? Of voor honden in het algemeen?
Dan vind ik het al helemaal knap van je zeg!! :up

**Zoë**
BerichtGeplaatst: 02 mei 2014 17:27 
Lid
Fotografie

Nuelle, ja ik heb hem in RAW opgelicht. Ik had de camera, de witbalans, bij jou ingesteld op flitsen. Bij het bekijken van de opname in RAW vond ik hem nogal geel. Dus ik heb daar ook de belichting op flitsen gezet. Toen trok hij helemaal wit weg, wat ik prima vond. Hahaha! Ik weet niet of dit normaal is, aangezien ik nog nooit eerder de witbalans van de camera heb aangepast aan de omstandigheden...kun jij me dat vertellen?
Dat streepje op haar neus kan ik misschien nog wel wat bewerken, heb het nog niet gezien, maar het klopt wel....thanx

Paula ik ben gewoon bang voor honden. Blaffen, springen en wat ze al nog niet kunnen, ik vind het doodeng....Ik moet wel zeggen als ik een hondje wat langer ken, dan neemt mijn angst wel af.
Echter ik ben zo geraakt door de fotokunsten van Nuelle dat ik heel graag eens een kijkje wil nemen achter de schermen. Ik heb gewoon gedacht ik ga dat gewoon DOEN.. en het is gelukt....Bij het fotograferen van Zoë en Nena zat ik in het begin echt te bibberen. Echter op een of andere manier nam mijn angst sneller af dan ik had verwacht. Op het laatst zat ik op de bank met Nena tegen mijn aan en te kroelen met haar. Ongelooflijk toch.....dat komt doordat Nuelle het geheel goed begeleidde, dat heb ik enorm gewaardeerd...

**Zoë**
BerichtGeplaatst: 02 mei 2014 17:35 
Lid
Fotografie

Dank je :blush
Over het belichten en het nabewerken. Als ik met studio licht werk stel ik de camera daar altijd op in. Later in RAW doe ik alleen de basis bewerkingen. Ik pas het licht iets aan als dat nodig is. Ik kijk ook altijd wat mooier is, flits, daglicht auto ect. Door de foto steeds iets te vergroten op de witte vacht blijf je goed zicht houden op de stappen die je neemt m.b.t licht.
Daarna, in photoshop ga ik kijken hoe de kleuren zijn. Deze serie was te geel. Dat kwam door het nabootsen van een situatie bij een klant i.p.v een ideale omstandigheid. Wat ik NOOIT tegen kom bij een klant. :D
Ik haal de kleuren eruit die er niet in horen. Zo nodig met lagen. In dit geval kan je de foto niet oplichten zonder dat dit effect heeft op het wit in de vacht. Dus dan licht ik in delen op. Eerst de achtergrond en zonodig het hondje zelf.
Als je in RAW al de hele plaat oplicht verdwijnen veel nuances in de foto. In het ergste geval zweeft de hond in een witte ruimte.
Heb je hier wat aan?

**Zoë**
BerichtGeplaatst: 02 mei 2014 17:49 
Lid
Fotografie

Knap hoor, en fijn dat Nuelle het zo goed aanpakte ermee!!!
Ik ben als de dood voor paarden, raak echt panisch van ze als ik erbij in de buurt kom.
Ik heb me een keer over laten halen om in de Blauwe kamer te fotograferen want "die paarden komen niet hoor". Nou, binnen een mum van tijd stonden ze om me heen. Heb ik al die kerels bij hun bloezen getrokken en met een"jullie hebben me hierin gepraat dus nu halen jullie me er tussenuit" ben ik weer veilig aan de kant gekomen haha.

**Zoë**
BerichtGeplaatst: 03 mei 2014 20:15 
Lid
Fotografie

Paula Loonen schreef:
Knap hoor, en fijn dat Nuelle het zo goed aanpakte ermee!!!
Ik ben als de dood voor paarden, raak echt panisch van ze als ik erbij in de buurt kom.
Ik heb me een keer over laten halen om in de Blauwe kamer te fotograferen want "die paarden komen niet hoor". Nou, binnen een mum van tijd stonden ze om me heen. Heb ik al die kerels bij hun bloezen getrokken en met een"jullie hebben me hierin gepraat dus nu halen jullie me er tussenuit" ben ik weer veilig aan de kant gekomen haha.

Dat is ook stoer Paula........ik weet hoe je je voelt......

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp