Wendy, een hogere ISO werkt niet, heb ik al verschillende keren geprobeerd, dan wordt de sluitertijd veel te lang. En als het buiten niet zonnig is, moet ik zelfs terug naar 2500. Nu is dit wel een uitsnede, dus als ik het onderwerp groter in beeld zou krijgen zou de ruis minder storend zijn. Maar dat kan alleen met mijn telelens of als ze heel dicht tegen de ruit zitten.
Deze zat toevallig helemaal stil, maar dat gebeurt bijna nooit.
Fotosmurf, Ja, daar heb je gelijk in. Meestal zijn ze te snel voor me, zeker de vissen want die zwemmen niet netjes rechtuit zodat je niet met je camera mee kan trekken met de beweging. De garnalen doen dat wel, maar ze zijn soms zo snel. Dus een lager F getal?
Henry, heb je daar misschien een oplossing voor? Want ik heb geen idee hoe ik dat kan doen
Het aquarium staat in een donkere hoek van de kamer, war geen zon komt. En ik fotografeer alleen als beide aquariumlampen aan zijn. Ik heb geen losse flitser die ik ergens anders kan zetten om beter licht te krijgen, ik heb alleen maar de ingebouwde flitser maar daarmee vind ik de foto's veel minder mooi worden, te hard en de kleuren zijn veel minder natuurlijk.