Thanx!
@Deva: precies wat je zegt. Ik heb daar niet het alleen recht. Iedereen mag foto's maken en doen wat ze ermee willen. Tis balen maar zo is het. Ik kom ook nieuw en anderen kunnen ook denken, F** wat komt zij doen.
Deze man gaat de kunst niet van mij afkijken, hij is zeer ervaren en heeft op hoog niveau als sportfotograaf gewerkt. En ik vind contact leggen altijd leuk. Maar wat mij dwars zat, was dat ik een heel gesprek met hem had over ons vak en hoe moeilijk het is omdat de concurentie zo hoog is. Hij was dat zat en daarom gestopt en zei tegen mij dat hij nu hobby matig fotografeert. Het zag er nogal fanatiek uit, dat wel.

Ik vertelde hoe ik werk en dat ik het nog lang niet zat ben en wel graag verder wil. Hij zei dat ie dat gedoe met concurentie helemaal zat was en hij zei dat hij foto's op zijn facebook zet met groot zijn naam erdoor heen. Hij wist verder weinig van honden en hoe je je gedraagt op de renbaan. Een beetje mopperig was ie. Wel gewoon aan aardige vent.
Maar toen ik thuis kwam zag ik dat ie dus wel zonder watermerk al die foto's zo op z'n Facebook knalt. Hij is zo ervaren dat ik daar niet tegen op kan qua snelheid en apparatuur. En ik verdien mijn boterham er wel mee. Dus ik baalde een beetje dat ie dan zowat op mijn schoot ging zitten met z'n camera, (als ik zou pannen zou ik hem zowat geraakt hebben!) omdat ik wel de plekjes weet op de baan. En ik zo galant was hem wat ruimte te geven omdat ik hem ook mooie foto's gunde. En hem tips gaf omdat ie misschien wel ervaren als fotograaf is maar echte beginners fouten maakte m.b.t de honden. Beetje naïef van mij? Ik had nooit gedacht dat ie alles voor niks op FB zou zetten... En normaal maakt me dat niet uit maar als iemand qua niveau dezelfde platen maakt als ik, en zijn stijl bleek te lijken op de mijne (hij kende mij al zei hij later via google), toen kreeg ik het achteraf even een beetje benauwd.

Er zit maar 1 ding op! Beter worden en iets neerzetten wat net even anders is. I'm working on it.