Het is 01 aug 2025 00:05

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Ook aan de noodrem ;-)
 Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 22 jun 2014 14:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Zoals beloofd ook een foto van mijn hand gister op de renbaan. ;-)
Heerlijk dagje weer. Ik baal een beetje want er liep een nieuwe fotograaf. (zal geen namen noemen) Deze had al een hele carrière achter de rug als sportfotograaf. Ik leuk contact maken, blijkt ie tijdens het fotografen mijn tips mee te pakken en ging ie zelf naast me zitten op de mooie plekjes. En om dan al z'n foto's zo op facebook te zetten. Tja, en ik mezelf helemaal suf werken terwijl hij het "leuk voor de hobby" nu erbij doet maar wel mijn klanten "weg haalt" zo. Degene die foto's wilden bestellen bij mij, hebben nu gratis foto's van hem op hun facebook staan zag ik... Maar ja, zo gaat dat blijkbaar. Ik geef geen tips meer aan medefotografen op de renbaan!! Bah! :kwaad (sorry, moest het even kwijt. Kop weer omhoog en verder nu! :) )

Maarre, wat wel ontzettend leuk was, was dat ik Henry ontmoet heb!! Gezellig en super leuk!!

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 22 jun 2014 15:46 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Ja dat is dan flink balen. Begrijpelijk dat je flink pissig bent. Maar je zet hier wel een paar mooie foto's neer. Net als de andere serie van je. Een vraagje over de sluitertijd. Hoe snel heb jij deze staan om dit zo geweldig actievol vast te leggen. Je voelt gewoon het zand rondvliegen.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 22 jun 2014 16:01 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
inderdaad onaangename ergvaring !

ondanks alles zeer mooie platen
goed gespeeld met scherpte en onscherpte !

Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 22 jun 2014 16:20 
Lid
Fotografie

Thanx!!
Sluitertijd ligt op 1600 bij F/5,6.

Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 22 jun 2014 16:37 
Lid
Fotografie

ja dat is dan wel heel zuur om te zien op facebook :(

wel twee hele mooie actie foto's :up

Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 22 jun 2014 17:16 
Lid
Fotografie

Ja, ik herken je verhaal.....wat een eikel.........En dat terwijl hij al een carrière achter de rug heeft!!

Neemt niet weg dat jij toch weer twee fantastische platen neerzet, waarbij de 1e echt spectaculair is. Top gedaan Nuelle.

Zou miss nog wel het halve lichaam in de achtergrond wegpoetsen....de honden zijn de toegevoegde waarde in deze foto.

Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 22 jun 2014 18:18 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

2 mooie platen, waarbij ik de 1e verkies boven de 2e....lekker actie! :up

Honden in de 1e voegen inderdaad wat toe, terwijl het halve persoon dat niet doet, dus zoals ArtenCo al zegt die even weg stuffen. ;)

Profiel op dit foto forum
 Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 22 jun 2014 18:23 
Lid
Fotografie

Dankjullie wel!
Zodra ik mijn arm weer kan bewegen ga ik gummen. Goeie tip. Na al die foto's uitzoeken glipt er wel eens eentje door met mens erop. :D

Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 22 jun 2014 21:14 
Lid
Fotografie

Prachtige actiefoto's weer Nuelle.

Ik begrijp natuurlijk je frustratie over die nieuwe fotograaf, maar misschien heeft de man of vrouw er niet zo bij nagedacht. Hij zal toch vast niet gedacht hebben: "nou ga ik van die Nuelle eens even de kunst afkijken en dan ga ik haar eens flink dwarsbomen".

Het is altijd lastig natuurlijk, iemand die leuk fotografeert en portretten maakt van vrienden en familie staat dan de professionele portretfotograaf in de weg. En wat als de stukadoor aan de buurman tips geeft over hoe je het best met rotband omgaat en die gaat vervolgens bij z'n neef klussen. Ik vraag zelf ook aan een web-developer die ik ergens tegenkom hoe ik een probleem kan oplossen en maak vervolgens mijn eigen website (enz. enz. enz.)

ArtenCo schreef laatst al dat de 'vaste fotograaf' op Duindigt niet zo blij was met haar komst en dat vinden we dan ook weer niet netjes.

Nou ja, ik had even behoefte aan nuancering, maar voor jou is het natuurlijk k..k....

Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 22 jun 2014 21:41 
Lid
Fotografie

Thanx!
@Deva: precies wat je zegt. Ik heb daar niet het alleen recht. Iedereen mag foto's maken en doen wat ze ermee willen. Tis balen maar zo is het. Ik kom ook nieuw en anderen kunnen ook denken, F** wat komt zij doen. :D
Deze man gaat de kunst niet van mij afkijken, hij is zeer ervaren en heeft op hoog niveau als sportfotograaf gewerkt. En ik vind contact leggen altijd leuk. Maar wat mij dwars zat, was dat ik een heel gesprek met hem had over ons vak en hoe moeilijk het is omdat de concurentie zo hoog is. Hij was dat zat en daarom gestopt en zei tegen mij dat hij nu hobby matig fotografeert. Het zag er nogal fanatiek uit, dat wel. :) Ik vertelde hoe ik werk en dat ik het nog lang niet zat ben en wel graag verder wil. Hij zei dat ie dat gedoe met concurentie helemaal zat was en hij zei dat hij foto's op zijn facebook zet met groot zijn naam erdoor heen. Hij wist verder weinig van honden en hoe je je gedraagt op de renbaan. Een beetje mopperig was ie. Wel gewoon aan aardige vent.
Maar toen ik thuis kwam zag ik dat ie dus wel zonder watermerk al die foto's zo op z'n Facebook knalt. Hij is zo ervaren dat ik daar niet tegen op kan qua snelheid en apparatuur. En ik verdien mijn boterham er wel mee. Dus ik baalde een beetje dat ie dan zowat op mijn schoot ging zitten met z'n camera, (als ik zou pannen zou ik hem zowat geraakt hebben!) omdat ik wel de plekjes weet op de baan. En ik zo galant was hem wat ruimte te geven omdat ik hem ook mooie foto's gunde. En hem tips gaf omdat ie misschien wel ervaren als fotograaf is maar echte beginners fouten maakte m.b.t de honden. Beetje naïef van mij? Ik had nooit gedacht dat ie alles voor niks op FB zou zetten... En normaal maakt me dat niet uit maar als iemand qua niveau dezelfde platen maakt als ik, en zijn stijl bleek te lijken op de mijne (hij kende mij al zei hij later via google), toen kreeg ik het achteraf even een beetje benauwd. :angel :D :D

Er zit maar 1 ding op! Beter worden en iets neerzetten wat net even anders is. I'm working on it. :D :D

Laatst bijgewerkt door Nuelle op 22 jun 2014 21:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 22 jun 2014 21:48 
Lid
Fotografie

Nuelle, wat een mooie foto's heb je gemaakt :upc
Mooi scherp en wat een actie. Prachtig.
En ook ik vond het gezellig. Jammer dat ik niet nog wat langer kon blijven, want het pannen in de bocht had ik ook nog wel willen meemaken. Ik ben dan ook benieuwd naar die foto's van je.

...en wat een vervelende collega! :kwaad Misschien hem de volgende keer hier toch even op aanspreken :rtfm
Juist hij moet beter weten, zeker gezien zijn eigen ervaring.

Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 22 jun 2014 21:58 
Lid
Fotografie

Oh... als je het zo uitlegt dan is er maar één conclusie: wat een l.. eeh e..... eeeh onaardige man.

Zet 'em op Nuelle, jij maakt vast en zeker mooiere foto's en bovendien ben je een stuk aardiger, dat is pas echt wat waard.

Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 22 jun 2014 22:13 
Lid
Fotografie

Dank voor het meeleven Deva en Henry.
En ja, misschien bedoelt ie het goed… Of hij is gehaaider dan ik dacht. :rof Ik zie zojuist dat iemand waar ik al een tijdje mijn best voor doe, maar nog niks verkocht maar wel bijna na een leuk gesprekje zondag, met gratis foto's van deze fotograaf op haar facebook. Zucht…
Ik ga mijn werkterrein maar eens wat verder weg leggen. :rof :rof

Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 23 jun 2014 03:16 
Lid
Fotografie

Lastig is dat, wanneer je te goeder trouw je informatie weggeeft en een ander er dan op zo'n manier "mee vandoor gaat". En er is in het fotografenwereldje een gruwelijke haat en nijd en jaloezie. Triest maar waar.

Maar als ik zie hoe snel jij dit oppaakt en je kwaliteit omhoog gaat, dan denk ik dat het wel goed komt met je meid :)

Vooral foto 1 vind ik een prachtplaat!!
Ik ga wel mee met de tip van Artenco.

Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 23 jun 2014 06:55 
Moderator
Fotografie

Vooral nr 1 is een topper, mooie actie. :up

Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 23 jun 2014 14:30 
Lid
Fotografie

Thanx!
@Pauls: dank je. Lieve woorden. :blush

Ook aan de noodrem ;-)
BerichtGeplaatst: 24 jun 2014 06:54 
Lid
Fotografie

Ondanks alles is het weer gelukt er schitterede foto,s neer te zetten Nuelle petje af voor je.
Dit pakt niemand je af ze zijn helemaal van jou zelf jou moment...

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp