Het is 28 jul 2025 21:52

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Rottweiler Lewis...
 Rottweiler Lewis...
BerichtGeplaatst: 28 jan 2015 21:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Lewis, een pittige kerel die ik een tijdje terug mocht fotograferen. Persoonlijk vind ik dit niet mijn beste reeks, maar toch ben ik tevreden met het resultaat.
Lewis is een reu die ingezet wordt voor pakwerk. Uiterst gedreven, op z'n hoede voor vreemden, hele sterke band met zijn eigenares.
Een hele mooie, krachtige hond, die nog maar in z'n puberjaren zit, dus dat belooft.

Normaal gezien staat hij in het voorjaar nog in mijn programma gepland, in volle actie bij het pakwerk, met nog een andere collega-Rottweiler. Ik kijk er naar uit, want dat wordt eens helemaal iets anders ;)

Heel blij ben ik met deze eerste, waar hij netjes de lens in kijkt. Een hele opgave, gezien de fixatie op zijn eigenares :blush

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Rottweiler Lewis...
BerichtGeplaatst: 28 jan 2015 22:30 
Lid
Fotografie

Haha, hij heeft wel een voorliefde voor het uitsteken van zijn tong hè ;) .

Ik ben een beetje aan het oefenen op het goed kijken naar foto's en met omschrijven wat ik zie (om daar dus zelf ook van te leren). Als ik er nogal naast zit dan hoor ik het graag hoor, is alleen maar leerzaam :up .

Foto 1 vind ik erg mooi qua kleur en helderheid. De tong vind ik hier wat storend, het maakt het wel tot een grappig gezicht, maar dan had ik de tong nog liever scherp gezien denk ik (is de tong trouwens ook niet wat overbelicht?).
Qua compositie zou ik nog wat van de onderkant afsnijden zodat je niet die stukjes voorpoot ziet uitsteken.

Foto 2 goede compositie, mooie focus van de hond, goed scherp.

Foto 3 vind ik de hond mooi scherp. Ik vind het gras te licht bij deze.
Het lijkt net alsof je wat weggepoetst hebt in de bomenrij net boven de rug van de hond, klopt dat?

Foto 4 Had van mij wat meer ruimte nog mogen hebben aan de rechterkant.

Foto 5 vind ik erg leuk. Leuke houding en blik van de hond, mooi moment in de draf ook. Goede compo ook lijkt me.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Rottweiler Lewis...
BerichtGeplaatst: 28 jan 2015 23:37 
Lid
Fotografie

Bedankt voor je uitgebreide reactie!!

Je kan in veel opzichten gelijk hebben. :up Ik ga zeker nog uitgebreider reageren, maar nu mijn bed in ;)

Rottweiler Lewis...
BerichtGeplaatst: 29 jan 2015 19:01 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Leuke serie! van een mooie Hond :up
Gr jan

Profiel op dit foto forum
 Rottweiler Lewis...
BerichtGeplaatst: 29 jan 2015 19:20 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Goede serie weer, foto nummer twee spreekt me het meeste aan door de warme uitstraling.
Stand van het koppie in de eerste is erg aandoenlijk twijfel hier alleen aan je uitsnede.
Zou er nog meer een portret van maken, uitsnede hangt nu een beetje tussen wal en schip.
De laatste drie zien er qua actie prima uit, mooie details alleen werkt voor mij de achtergrond niet helemaal mee.
Komt toch wat onrustig over ondanks dat Lewis er genoeg van afsteekt :)

Rottweiler Lewis...
BerichtGeplaatst: 02 feb 2015 21:45 
Lid
Fotografie

R2D2 schreef:
Haha, hij heeft wel een voorliefde voor het uitsteken van zijn tong hè ;) .

Ik ben een beetje aan het oefenen op het goed kijken naar foto's en met omschrijven wat ik zie (om daar dus zelf ook van te leren). Als ik er nogal naast zit dan hoor ik het graag hoor, is alleen maar leerzaam :up .

Foto 1 vind ik erg mooi qua kleur en helderheid. De tong vind ik hier wat storend, het maakt het wel tot een grappig gezicht, maar dan had ik de tong nog liever scherp gezien denk ik (is de tong trouwens ook niet wat overbelicht?).
Qua compositie zou ik nog wat van de onderkant afsnijden zodat je niet die stukjes voorpoot ziet uitsteken.

Foto 2 goede compositie, mooie focus van de hond, goed scherp.

Foto 3 vind ik de hond mooi scherp. Ik vind het gras te licht bij deze.
Het lijkt net alsof je wat weggepoetst hebt in de bomenrij net boven de rug van de hond, klopt dat?

Foto 4 Had van mij wat meer ruimte nog mogen hebben aan de rechterkant.

Foto 5 vind ik erg leuk. Leuke houding en blik van de hond, mooi moment in de draf ook. Goede compo ook lijkt me.

Heel erg bedankt voor je uitgebreide commentaar! Het duurde een tijdje voor ik hierop terugkwam. Sorry daarvoor! :blush

De tong is idd in iedere foto heel aanwezig. In de eerste is dat uiteraard eerder toevallig. Bij de andere omdat hij natuurlijk erg gefocust en geëxciteerd bij het achterna lopen van zijn frisbee :P

Ik ga mee met je wat betreft je reactie op foto 4. Jammer genoeg is de uitsnede behoorlijk zoals hij oorspronkelijk was, dus kan ik er niets meer aan veranderen :(

@Gotchas: Bedankt voor je inbreng!
Ik kijk even of ik die uitsnede van foto 1 wat "spannender" kan maken ;)
Qua achtergrond ga ik helemaal mee. Het decor is hier niet echt zoals ik het graag heb. Het ging hier om een gewone paardenwei. Maar goed, soms moet je het beste maken van wat je op dat moment ter beschikking hebt.

@jan62: Bedankt!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp