Het is 16 mei 2024 01:10


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Katten
 Katten
BerichtGeplaatst: 25 mei 2008 21:45 
Ik ben benieuwd naar jullie reactie's...

Fotografie

Fotografie

Fotografie


Omhoog
 
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Katten
BerichtGeplaatst: 25 mei 2008 21:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Eertse oogt goed scherp, met mooie blik. Oogt een beetje grauw, maar dit kan je met nabewerking met levels (contrasten) zo verhelpen.

Tweede is een beetje druk, door het kleedje en de spiegeling in venster, wederom goede scherpte contrast mag ook hier iets omhoog.

En zoals je vorige topic, is ook hier de laatste veruit de beste. Zeer fijne scherpte op neus en voorste oog, en hier zijn de contrasten in de foto sterk en maken de kleuren tov de eerste twee foto's sprankelend. Hier geen last van storenede achtergrond.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Katten
BerichtGeplaatst: 26 mei 2008 08:45 
Thanks voor je reactie Mendel. Die laatste vond ik zelf ook goed gelukt. De tweede wel grappig en de eerste apart.


Omhoog
 
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Katten
BerichtGeplaatst: 26 mei 2008 16:26 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 286
Woonplaats: Den Haag
Bezwaar bewerken: Ja
Ik wil daarnaast ook nog een tip geven door te kijken naar hoe je dingen "afsnijdt". Op foto 1 bijv. net z'n (haar?) oortje rechtsboven. Op foto 2 (geloof het of niet...) de snorharen links. (dat hoort nu eenmaal bij een kat en kan dus vervelend zijn als je het afsnijdt).
Foto 3 is één en al snijden ;) let daarbij goed op wat je wel en niet laat zien. Nu heb je bijv. z'n hele bekkie laten zien (plus wat extra ruimte) terwijl je boven veel afsnijdt en geen ruimte meer hebt. Zoek naar een prettige uitsnede.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Katten
BerichtGeplaatst: 26 mei 2008 16:43 
Ja helemaal gelijk wat betreft de snorharen. Had ik nog niet zo bij stilgestaan. Het missend oortje op de eerste was me wel opgevallen, vond ik zelf ook al jammer.
Die derde foto vind ik zelf ook goed gelukt qua scherpte, maar inderdaad minder wat betreft de ruimte omheen. Ik heb deze nog niet bijgewerkt. Ben niet zo'n voorstander van bijwerken. Ik wil het graag zelf zo voor elkaar zien te krijgen. Maar ik zou deze inderdaad wat kunnen bijwerken door hier en daar wat bij te snijden. Thanks voor je tips Thomas. Het zijn vaak de kleine dingetjes.. ben je te veel op het ene aan het concentreren, verlies net weer dat andere ff uit het oog... maar dat houdt het boeiend he ;)


Omhoog
 
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Katten
BerichtGeplaatst: 26 mei 2008 18:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40297
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
ga helemaal met thomas mee wat betreft de uitsnede`s. zel vind ik de blik van de eerste heel erg mooi vast gelegd :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Katten
BerichtGeplaatst: 26 mei 2008 18:05 
Tony schreef:
ga helemaal met thomas mee wat betreft de uitsnede`s. zel vind ik de blik van de eerste heel erg mooi vast gelegd :up


Thanks Tony, was er ook eigenlijk best wel trots op. Al doende leert men zal ik maar zeggen. Deze wijze tips neem ik overigens allen mee bij het maken van een volgende foto hoor :)


Omhoog
 
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed