Leuke serie, met mooie honden.
De 1e heeft het mooiste licht/is het fijnst belicht, maar daar mis je inderdaad de scherpte op de juiste plek.....de hond had van mij iets meer ruimte aan de bovenkant mogen hebben.
Stukje muur[?] rechts zou ik eraf halen en zou ook de "viesjes" uit de ooghoeken nog even verwijderen.
De 2e is het best qua scherpte, de hond heeft ook wat meer ruimte aan de bovenkant, maar de afvoer en het huis/schuur dat je nog ziet vind ik minder fraai.
Pose van de hond vind ik ook wat minder hier, hij/zij kijkt een beetje sullig, maar dat is persoonlijke smaak.
De bijna overbelichte bloem precies tussen de oren trekt steeds mij aandacht weg.
De 3e vind ik qua uitsnede het mooist, de blik van de hond die je recht aan kijkt vind ik ook het mooist hier.
Het zwart heb je goed onder controle[in alle 3 de foto's trouwens

], ik zie geen dichtgelopen plekken in de foto, maar wel weer wat plekken die te licht zijn.
Wat mij het meest stoort is de vrij lichte neus, daar zou ik de hooglichten in ieder geval wat terug proberen te halen.
Ik zou deze honden nog eens proberen op de foto te zetten, maar dan met wat minder hard licht, dus wat vroeger in de ochtend, of later in de avond en een achtergrond die wat meer egaal is van kleur en dan de hond er iets verder vanaf, zodat je een wat kleiner diafragma kunt gebruiken en zodoende de achtergrond toch lekker wazig hebt en de kop van de hond helemaal scherp is.