Het is 06 jul 2025 22:48

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Drie smaken, voor ieder wat wils
 Drie smaken, voor ieder wat wils
BerichtGeplaatst: 12 aug 2015 09:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Maandag ben ik weer wat aan het oefenen geweest, het zijn geen topplaten, maar zo langzamerhand krijg ik het idee dat het wat beter gaat. Hoewel bij de 1e en 2e foto naar mijn zin te veel grond zit. Dit keer een simpele bloeiende heg als achtergrond.

1.
ISO 100
F3,2
1/500
Fotografie

2.
ISO 200
F3,2
1/500
Fotografie

3.
ISO 400
F5
1/320
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 12 aug 2015 10:44 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
qua scherpte denk ik dat 2 het best is.

Mooie honden :up
Mijn DH 31juli laten inslapen op 13,5jarige leeftijd :cry

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 12 aug 2015 12:36 
Lid
Fotografie

Vind het erg mooie foto's! :up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 12 aug 2015 13:12 
Lid
Fotografie

Bij nr 1 valt de scherpte niet op de ogen, maar op de neus. De foto oogt daardoor wat onscherp.
Bij nr 2 valt de scherpte wel mooi op de ogen. Voor mij is dit ook de beste uit deze serie.
Bij nr 3 lijkt de scherpte iets voor de ogen te vallen, waardoor neus en ogen beiden een beetje scherp/onscherp lijken te zijn.

BerichtGeplaatst: 12 aug 2015 19:39 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Leuke serie, met mooie honden. :upc

De 1e heeft het mooiste licht/is het fijnst belicht, maar daar mis je inderdaad de scherpte op de juiste plek.....de hond had van mij iets meer ruimte aan de bovenkant mogen hebben.
Stukje muur[?] rechts zou ik eraf halen en zou ook de "viesjes" uit de ooghoeken nog even verwijderen.

De 2e is het best qua scherpte, de hond heeft ook wat meer ruimte aan de bovenkant, maar de afvoer en het huis/schuur dat je nog ziet vind ik minder fraai.
Pose van de hond vind ik ook wat minder hier, hij/zij kijkt een beetje sullig, maar dat is persoonlijke smaak. ;)
De bijna overbelichte bloem precies tussen de oren trekt steeds mij aandacht weg.

De 3e vind ik qua uitsnede het mooist, de blik van de hond die je recht aan kijkt vind ik ook het mooist hier. :up
Het zwart heb je goed onder controle[in alle 3 de foto's trouwens ;) ], ik zie geen dichtgelopen plekken in de foto, maar wel weer wat plekken die te licht zijn.
Wat mij het meest stoort is de vrij lichte neus, daar zou ik de hooglichten in ieder geval wat terug proberen te halen.

Ik zou deze honden nog eens proberen op de foto te zetten, maar dan met wat minder hard licht, dus wat vroeger in de ochtend, of later in de avond en een achtergrond die wat meer egaal is van kleur en dan de hond er iets verder vanaf, zodat je een wat kleiner diafragma kunt gebruiken en zodoende de achtergrond toch lekker wazig hebt en de kop van de hond helemaal scherp is. :)

BerichtGeplaatst: 13 aug 2015 00:30 
Lid

Mooie serie, lichte voorkeur voor de eerste. Gr. Hans.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2015 12:35 
Lid
Fotografie

Dank jullie wel!

Ron62 schreef:
De 3e vind ik qua uitsnede het mooist, de blik van de hond die je recht aan kijkt vind ik ook het mooist hier. :up
Het zwart heb je goed onder controle[in alle 3 de foto's trouwens ;) ], ik zie geen dichtgelopen plekken in de foto, maar wel weer wat plekken die te licht zijn.
Wat mij het meest stoort is de vrij lichte neus, daar zou ik de hooglichten in ieder geval wat terug proberen te halen.

Ik zou deze honden nog eens proberen op de foto te zetten, maar dan met wat minder hard licht, dus wat vroeger in de ochtend, of later in de avond en een achtergrond die wat meer egaal is van kleur en dan de hond er iets verder vanaf, zodat je een wat kleiner diafragma kunt gebruiken en zodoende de achtergrond toch lekker wazig hebt en de kop van de hond helemaal scherp is. :)

De achtergrond had ik speciaal gekozen om juist wat kleur in de foto te houden. Het zijn mijn eigen honden en ik heb al heel veel foto's met egale achtergronden, maar dit experiment was minder goed geslaagd als ik gehoopt had ivm dakgoten en muren. ;) Ik ga het inderdaad nog een keer proberen met jouw tips (heel erg bedankt!). En als ik het toch nog een keer wil met wat meer kleur in de achtergrond ga ik opzoek naar een geschiktere plek. :D

BerichtGeplaatst: 13 aug 2015 22:51 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

:up

We zien de foto's wel verschijnen....foto's van herdershonden, altijd goed. :D