beide leuke foto's maar ze missen iets waardoor je zegt: wauw gaaf! het zijn wel leuke kiekjes voor de baas! Gewoon aan de baas cadeau doen en dan zal die heeeeel blij zijn! En dat bedoel ik opbouwend en niet om je foto af te kraken. Ik zeg het om je verder helpen

(soms kom ik wat direct over

)
Honden zitten zelden stil. Soms gebeurd het en dat is heerlijk maar het zijn uitzonderingen. Ik gebruik altijd mijn hondenobjectief. Grapje!

Je moet schieten waarmee je wilt schieten. Wat jij lekker vindt en wat handig is in een situatie. Er is geen perfecte lens voor een hond.

De ene keer gebruik ik de 70-200, dan weer de 24-70, dan weer eens de 100 en soms de 70-300 ect.
Aan de halsband te zien gaat het om een teefje. Eerlijk gezegd zie ik vooral de halsband. Die voegt hier niks toe en doet afbreuk aan je hond en foto.
De eerste zou ik persoonlijk weg doen en over doen. Hij is simpel gezegd niet scherp en het oog vooraan is weggedraaid. Hou de volgende keer als je een hond op de foto gaat zetten rekening met vieze oogjes. Altijd even schoonmaken.
De tweede zou een briljant portret zijn als je niet die muur zo duidelijk op de foto had gezet. De hond zit te krap in het kader en de prominante muur versterkt dit. Die hanglip is ook weer briljant!!
Als een hond totaal niet stil zit kan je je sluitertijd wat verhogen. Zeker met deze flapper oren. Die zijn op beide platen onscherp door beweging.
Heb je hier iets aan Wendy?