Het is 28 jun 2025 18:03

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur SeaWorld, Orlando
 SeaWorld, Orlando
BerichtGeplaatst: 31 maart 2017 20:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bloedheet daar! Zat ook echt te puffen van het foto's maken...
Maarja, mocht nieteens het water delen met de dieren...

Fotografie
1

Fotografie
2

Fotografie
3

Fotografie
4

Fotografie
5

Fotografie
6

Fotografie
7

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 SeaWorld, Orlando
BerichtGeplaatst: 01 apr 2017 09:39 
Lid
Fotografie

OK. Slechte foto's dus... Beginnersfoutje denk ik...? (Camera reageert heel raar op warm weer, denk ook dat het iets te maken heeft met de lens of zo?)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 SeaWorld, Orlando
BerichtGeplaatst: 04 apr 2017 17:54 
Lid
Fotografie

Deze dieren horen absoluut niet in gevangenschap te leven :(..
Los van dat hebben je foto's last van chromatische aberratie en zijn ze niet allemaal even scherp.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 SeaWorld, Orlando
BerichtGeplaatst: 04 apr 2017 18:15 
Lid
Fotografie

Denk dat er meer zit tussen slechte en mooie foto's.
Wat positieve dingen eruit halen. 3 legt de interactie goed vast. 4 is een prima vastgelegd actie moment.de laatste is interessant kwa licht. Zo zijnde meeste technisch redelijk correct vastgelegd. Correct is niet altijd spannend.

Isoleren van je onderwerp danwel een goede achtergrond is lastig hier. 4 zou ik afsnijden achter de vin zodat de paaltje net weg is. Volgens mij hou je dan een aardig beeld over. Onderwerp zal minder mensen interesseren

SeaWorld, Orlando
BerichtGeplaatst: 04 apr 2017 18:23 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Heb het steeds heel moeilijk naar zulke beelden te moeten kijken... :cry :cry :cry

Maar dit is een andere discussie :(

Wat betreft fototechnisch zijn al veel dingen aangehaald.

SeaWorld, Orlando
BerichtGeplaatst: 04 apr 2017 18:38 
Lid
Fotografie

Dave schreef:
4 zou ik afsnijden achter de vin zodat de paaltje net weg is. Volgens mij hou je dan een aardig beeld over.

Fotografie

Eugg schreef:
Deze dieren horen absoluut niet in gevangenschap te leven :(..
Los van dat hebben je foto's last van chromatische aberratie en zijn ze niet allemaal even scherp.

Nogmaals, dat komt echt door het bloedhete weer daar, was doen ik daar was zo'n 34 graden en ik denk dat de warmte invloed heeft gehad op mijn toestel (vocht bij de lens en zo) Moest voor sommige delen ook héél snel op de ontspanner drukken omdat er hele snelle actie elementen in de shows zaten. Maar niet alleen de SeaWorld foto's hadden last van Chromatische aberratie maar ook andere plaatjes van de vakantie hadden last van verkleuringen...

SeaWorld, Orlando
BerichtGeplaatst: 04 apr 2017 18:46 
Lid
Fotografie

Dier staat nu wat krap tegen het kader links.. maar hoop het idee over komt. Het water (de actie) valt nu in één beeld. De aandacht wordt niet meer afgeleid door een halve foto waar eigenlijk alleen maar afleidende zaken als een trap op staat. Waar mogelijk wil je als fotograaf de aandacht van de kijker het liefst een beetje sturen

SeaWorld, Orlando
BerichtGeplaatst: 04 apr 2017 18:50 
Lid
Fotografie

Dave schreef:
Dier staat nu wat krap tegen het kader links.. maar hoop het idee over komt. Het water (de actie) valt nu in één beeld. De aandacht wordt niet meer afgeleid door een halve foto waar eigenlijk alleen maar afleidende zaken als een trap op staat. Waar mogelijk wil je als fotograaf de aandacht van de kijker het liefst een beetje sturen

Zie je wel? Ik doe wel wat met tips hoor! :D

SeaWorld, Orlando
BerichtGeplaatst: 04 apr 2017 18:53 
Lid
Fotografie

Dave schreef:

Ietselepietsje nog wat meer ruimte...

Fotografie

SeaWorld, Orlando
BerichtGeplaatst: 04 apr 2017 19:07 
Lid
Fotografie

Inderdaad en nog snel ook.

Uiteindelijk denk ik dat het net zo belangrijk is je eigen visie te op ontwikkelen. Dit houdt in dat er voor mij niets veranderd als je besluit er niets mee te doen ;)
Ik heb ook niet de illusie dat ik mensen kan helpen een betere fotograaf te worden. Ook ik heb in de loop der jaren een visie ontwikkeld en daar deel ik wat van als ik denk dat mensen daar misschien wat mee kunnen. Al is het maar het aanzetten tot nadenken of een extra manier om naar foto's te kijken.
Ondervind het zelf nog steeds als een lastige balanceer act tussen advies op te volgen maar niet te eindigen met allemaal zelf opgelegde beperkingen met als gevolg eenheidsworsten.
Goed, das weer voer voor een algemene discussie ;)

SeaWorld, Orlando
BerichtGeplaatst: 04 apr 2017 19:15 
Lid
Fotografie

Ik ga mee met Ans en Eugene. Hier zit erg veel dierenleed achter. Maar ik zie dat je daar niet op reageert?
Deze foto's zijn erg leuk voor het familie kiekjes album maar fotografisch gezien zou ik ze weg doen. Geen enkele foto is af zeg maar. Het lijkt alsof ze uit de hand geschoten zijn zonder echt een thema of doel te hebben. Er is er geen enkele scherp ook.
Ik zou beginnen met een makkelijker dier. Dat stil staat. Eerst kijken wat je zelf kunt en dan een plan maken en dan gaan fotograferen. Wat wil je erop, hoe, waar, wat wil je scherp, hoe stel je een camera in, welk standpunt zou je nemen ect.
Je hebt er plezier in dus je kunt alleen maar groeien. Komt vast goed!

Trouwens helemaal eens met wat Dave zegt. De laatste zin. Maar voordat je daar bent, zijn we weer een tijd verder. Iedereen is ergens begonnen. Ik ook. En op dit forum kun je heeeel veel leren! Succes!!!

SeaWorld, Orlando
BerichtGeplaatst: 04 apr 2017 19:22 
Lid
Fotografie

Nuelle schreef:
Ik ga mee met Ans en Eugene. Hier zit erg veel dierenleed achter. Maar ik zie dat je daar niet op reageert?

Oh jawel, ik heb heus RamBam gezien hoor en ook Blackfish én The Cove. Daarom dat ik ook nooit meer naar het Dolfinarium ga (foto's zijn oude foto's van een nog onwetende ikke die geen weet van had wat er voor LEED achter de schermen was.) En SeaWorld, was met een groepsreis mee dus waar ZIJ naar toe gingen moest IK ook mee. Maar ik had tegen hun gezegd dat het onder protest was. Maarja dat was voor hun voor dovemansoren bedoeld. En tja, dan maar foto's maken, niet? Schrok wel van het park!

SeaWorld, Orlando
BerichtGeplaatst: 04 apr 2017 19:38 
Lid
Fotografie

CoonArt schreef:
Nuelle schreef:

Oh jawel, ik heb heus RamBam gezien hoor en ook Blackfish én The Cove. Daarom dat ik ook nooit meer naar het Dolfinarium ga (foto's zijn oude foto's van een nog onwetende ikke die geen weet van had wat er voor LEED achter de schermen was.) En SeaWorld, was met een groepsreis mee dus waar ZIJ naar toe gingen moest IK ook mee. Maar ik had tegen hun gezegd dat het onder protest was. Maarja dat was voor hun voor dovemansoren bedoeld. En tja, dan maar foto's maken, niet? Schrok wel van het park!

Ja naar hé. Laatst een docu zitten kijken. Dat verwacht je niet...
Dankje voor je open reactie!! :up

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp