Het is 26 apr 2024 02:08

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Bijna botsing
 Bijna botsing
BerichtGeplaatst: 12 nov 2017 16:22 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40721
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heel leuk moment te pakken. :up

De grote hond staat er goed op, ik snap wel dat sommigen denken dat de kleine erin geplakt is, ook al is dat niet zo. ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Bijna botsing
BerichtGeplaatst: 12 nov 2017 20:52 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
SanValaria schreef:
dat is een/mijn keuze :) ik probeer vaak met actiefoto`s mijn dof zo klein mogelijk te houden om de achtergrond niet dominant aanwezig te laten zijn, waar ik mijn shoots hou is best ruimte maar ... een natuurlijke geblurde achtergrond zo uit de camera......... heeft mijn voorkeur, en soms mis je dan ook andere dingen.... :) vaak is het zo snel :foto dat je geen kans hebt je settings te veranderen omdat je dan helemaal niets hebt
Hoe langer de brandpuntsafstand, hoe kleiner de scherptediepte (bij een bepaalde afstand tot je onderwerp). Als je de foto op 200mm maakt, is het dus niet perse noodzakelijk om het diafragme wijdopen te zetten voor een kleine scherptediepte. Er ligt hier een relatie met de afstand tot het onderwerp. Met f/4 kan de scherptediepte nog steeds heel klein zijn, als de afstand tot je onderwerp ook klein is. Voor jou denk ik "bekende kost", maar als je met de cijfertjes wilt spelen, dan kan deze site je daarbij helpen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Bijna botsing
BerichtGeplaatst: 13 nov 2017 05:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2806
Woonplaats: Andijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ja, en 1/3 voor en 2/3 de achter je onderwerp, ik moet alleen niet te veel moeten nadenken tijdens een shoot, zeker niet met zo`n hele snelle hond,... voor portretten neem ik wel de moeite om daar even tijd in te steken zeg maar,..... dat is vaak toch meer geposeerd. met actie ( op het strand) zet ik ook heel vaak mijn ISO op de automaat zeker als het heel onstuimig is ( herfstig weer) en/of heel veranderlijk, in het bos zou ik dat weer niet zo snel doen ( gewoon helemaal niet, dan krijg je gewoon minder de sfeer te pakken en je loopt risico op ruis enz.) ..... het zijn keuzes


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 120 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed