Het is 25 apr 2024 16:06


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Langs de boom opkijken
 Langs de boom opkijken
BerichtGeplaatst: 10 maart 2018 20:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 155
Woonplaats: Huissen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Fotografie


Foto van Mila gemaakt in januari.

Volgens mij is Mila niet goed scherp. Ik merk dat ik dit bij veel foto's heb, dus daar ga ik mee oefenen.
Verder vind ik het wel een leuke foto, maar de kleuren zijn naar mijn idee een beetje saai/dood.

Wat vinden jullie?

Sluitertijd: 1/200
Brandpunt: 60 mm
ISO: ISO-500
Diafragma: f/5.3
Zonder flits


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Langs de boom opkijken
BerichtGeplaatst: 10 maart 2018 21:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Boom is scherper dan Mila, dus ik deel je zorg.
De kleuren worden in de lente vanzelf vrolijker. Gewoon binnenkort een nieuwe foto maken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Langs de boom opkijken
BerichtGeplaatst: 11 maart 2018 02:07 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40718
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het stukje boom net voor Mila oogt inderdaad het scherpst, dus je zit er net naast. ;)
Het kan ook zijn dat je de lens moet kalibreren met je camera, het zogenaamde micro adjustment, ik weet alleen niet of jouw camera die functie ook heeft.
Ook in deze periode van het jaar kun je mooie foto's maken, dan heb je in ieder geval niet zo snel last van hard licht en de foto's kun je later in Photoshop of een ander bewerkingsprogramma nog wat bijwerken, zodat ze wat 'frisser' zijn.
Dit is een leuke foto van je hond die net om die boom heen kijkt en je hebt ook geen verkeerde achtergrond.
Ik zou voor een vierkante uitsnede kiezen hier, zodat de focus wat meer op de hond komt te liggen en de foto nog wat opfrissen, vooral de hond, want de lucht is eigenlijk al licht zat.
De lichte lucht is eigenlijk niet zo mooi, maar soms is het niet anders en zal je dus later in de bewerking nog het één en ander aan moeten passen....de camera pakt een gemiddeld licht en om de lucht niet nog lichter te maken wordt de hond hier wat donkerder.
Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt van hoe ik de foto nog zou nabewerken, als je het niks vindt moet je het zeggen en dan haal ik 'm weer weg.


Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Langs de boom opkijken
BerichtGeplaatst: 11 maart 2018 06:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 15868
Woonplaats: Stekene
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie basis voor een prima update van Ron..... :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Langs de boom opkijken
BerichtGeplaatst: 11 maart 2018 08:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40274
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
iets frisser (zoals bij Ron ) en het is een pracht foto :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Langs de boom opkijken
BerichtGeplaatst: 11 maart 2018 11:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 155
Woonplaats: Huissen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ron62 schreef:
Het stukje boom net voor Mila oogt inderdaad het scherpst, dus je zit er net naast. ;)
Het kan ook zijn dat je de lens moet kalibreren met je camera, het zogenaamde micro adjustment, ik weet alleen niet of jouw camera die functie ook heeft.
Ook in deze periode van het jaar kun je mooie foto's maken, dan heb je in ieder geval niet zo snel last van hard licht en de foto's kun je later in Photoshop of een ander bewerkingsprogramma nog wat bijwerken, zodat ze wat 'frisser' zijn.
Dit is een leuke foto van je hond die net om die boom heen kijkt en je hebt ook geen verkeerde achtergrond.
Ik zou voor een vierkante uitsnede kiezen hier, zodat de focus wat meer op de hond komt te liggen en de foto nog wat opfrissen, vooral de hond, want de lucht is eigenlijk al licht zat.
De lichte lucht is eigenlijk niet zo mooi, maar soms is het niet anders en zal je dus later in de bewerking nog het één en ander aan moeten passen....de camera pakt een gemiddeld licht en om de lucht niet nog lichter te maken wordt de hond hier wat donkerder.
Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt van hoe ik de foto nog zou nabewerken, als je het niks vindt moet je het zeggen en dan haal ik 'm weer weg.


Fotografie


Bedankt voor je feedback!

Ik ga eens even kijken of dat het lukt om de lens te kalibreren met mijn camera.

Ik vind je voorbeeld mooi! Het ziet er inderdaad beter uit als de foto een vierkante uitsnede heeft. Mila valt meer op en het ziet er rustiger uit. Dankjewel! Hier ga ik zeker mee aan de slag.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Langs de boom opkijken
BerichtGeplaatst: 11 maart 2018 12:45 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42109
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie hond om te fotograferen.

Update van Ron lijkt lekkerder en is frisser.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 129 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed