Frans schreef:
Mooie foto.
Hoe nu verder Joop?
Judithfoto schreef:
Fraaie foto, heerlijk scherp.
Waarom gaan ze weg? En komen er dan nog andere?
Nuelle schreef:
Mooi!
Gaan ze weg? Gaan ze hun vrijheid tegemoet of naar een grotere plek?
Rob Olivier schreef:
Ik maak me zorgen om je Joop, wat nu...?

Ook ik ben benieuwd naar meer info over dit afscheid.
Mooie foto.

Eelke schreef:
Mooie foto Joop! 1 van de kleintjes naar een ander huisje? Of gaan ze allemaal weg?
Dank voor jullie reacties.
In maart hoorde ik van de verzorger dat de tweeling Blijdorp gaan verlaten, wanneer is nog niet bekend. Waarheen? 1 gaat er naar Friesland en 1 gaat naar Zweden volgens mijn laatste info.
Is dat zielig? Nee hoor, in het wild stoot een moeder ook rond twee jaar hun kroost af en het zijn solitaire dieren. We hebben al lang mogen genieten van ze in Blijdorp en jullie van mijn foto's.
Van de verzorger heb ik ook gehoord dat moeder Olinka weliswaar op leeftijd is (13 jaar) maar super gezond is en er komt dus een man naar Blijdorp en ze proberen nog een keer een nest te krijgen van Olinka.
Laatste info via de Facebookgroep is dat de ijsberen nu gescheiden zitten want moeder is ze een beetje zat. Klinkt zielig maar in de natuur is het niet anders en in een dierentuin moeten ze daarbij geholpen worden.
@Rob, maak je maar geen zorgen Rob. Ik heb nog genoeg andere dingen om te fotograferen die ik leuk vind.
Het vermoeden is dat Sizzle naar Friesland gaat. Ik voel een leuk weekend in Friesland aankomen.
@Frans, abonnement Blijdorp maar opzeggen denk.