Het is 28 maart 2024 12:29

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur ~ Love is: stay close together ~
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 27 jun 2018 20:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Twee van mijn vaste modellen die model staan tijdens mijn workshops. Calla en Robin. Het is momenteel één van mijn favoriete foto's. De zachtheid en vriendelijkheid van de twee straalt er gewoon van af. Ik word rustig als ik naar deze foto kijk. ;-)

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 27 jun 2018 20:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 7554
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi Nuelle,
Erg fraaie toevoeging aan je imposante verzameling !!! :up :up :)
Gr, Bert


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 27 jun 2018 22:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik word vrolijk als ik naar dit soort foto's kijk. De kwaliteit spat er vanaf! :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 27 jun 2018 22:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13762
Woonplaats: Beek -L-
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ook deze is van een geweldige kwaliteit


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 28 jun 2018 06:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 26216
Woonplaats: Aarle Rixtel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Heel fraai


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 28 jun 2018 07:57 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40242
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
weer een prachtige opname :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 28 jun 2018 09:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Mooi !!!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 28 jun 2018 10:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 618
Woonplaats: Groesbeek
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Inderdaad een hele mooie foto! Foto zou misschien nog sterker zijn als de grote hond over de kleine heenkijkt. Dus dat ze nu of andersom zouden staan, of de andere kant op zouden kijken. Scherptediepte is wel prachtig waardoor ook een hele aangename bg ontstaat. :up :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 28 jun 2018 12:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Thanx all! :kiss
@BasA: Leuk dat je meedenkt! ;-) Ik maak altijd een serie. En welke ik het mooist vind of het sterkst vind overkomen die werk ik uit. Het over elkaar heen kijken is ook super lief. Daar heb ik er een paar van gemaakt maar ik vond deze aandoenlijker. Maar de baasjes vinden dat ook leuk hoor, dat over elkaar heen kijken, dus dan krijgen ze dat. ;-)
En dit stel (het zijn er totaal 8) staan regelmatig model voor mijn workshops. Ze zijn exclusief voor FotoMelle en reizen mee waar ik de worshops geef. Alle poses komen aan bod. Zal er binnen kort eentje plaatsen weer. Misschien weer andere modellen. Ik heb een aantal vaste van verschillende rassen. :D
Thanx Bas!!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 28 jun 2018 14:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1356
Woonplaats: Gent
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Deze is gewoonweg prachtig!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 28 jun 2018 15:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Soms moet men gewoon blij zijn dat de foto heel goed is en geen spijkers op laag water zoeken
Een foto die zeker aan de muur hoort en je blij maakt, proficiat :chapeau


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 28 jun 2018 17:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Thanx!
@AJL: ik hou het erop dat mensen graag meedenken ;-) En Bas bedoeld het goed.
Ik kan je opmerking daarentegen wel waarderen ;-) Waarom een foto anders "beter" zou zijn dan degene die ik op het forum zet weet ik ook niet. Dan had ik wel een andere geplaatst! :rof :rof


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 28 jun 2018 17:18 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 48978
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een hele mooie weer Nuelle.
Persoonlijk houd ik er niet van dat het onderwerp op een supervage rand staat.
Maar meen me te herinneren dat je dat zelf een handelsmerk vindt.

En daarnaast de klant is koning bij een pro.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 28 jun 2018 17:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Thanx Frans! En ja, ik weet het ;-)
Deze is trouwens voor mezelf. Het baasje van de hond krijgt altijd een paar foto's van mijn hand als ze model staan. Maar soms wil ik zelf een mooie plaat schieten. Niet rekening hoeven houden wat de klant wil maar lekker even zelf spelen. En blij zijn ze met elke foto gelukkig.
De vage rand is een belangrijk item in de foto. Ik zal uitleggen waarom. Een foto moet ergens op steunen als het ware. Hoe vaak zie je niet een foto die geen boven of onderkant heeft? Nergens is een begin of eind te ontdekken. Dat kijkt niet lekker. Wanneer je een laag standpunt neemt, de enige juiste als je met honden werkt, dan krijg je zo'n rand. Daar rust de foto letterlijk op. Dat geeft de fundering van een foto. Net als het licht en de omgeving het kader geeft. Die honden staan daar niet zomaar ineens natuurlijk. ;-) Nu werk ik met een 300mm 2.8 en dat is een zeer mooie lens. Een deel van de kwaliteit van deze lens is dat deze zo'n zachte bg maar ook foreground geeft.

Enne, de klant is koning bij mij maar alleen als het past in de stijl die ik fotografeer. Wil de klant iets anders dan verwijs ik met alle liefde door. Er zijn genoeg honden fotograferen dus keus zat. Ik doe wat ik doe. Dit is mijn stijl en daar zal ik altijd bij blijven. Dat is mijn branding, mijn kracht. En de luxe positie waarin ik inmiddels zit. ;-) Wil iemand iets wat niet past bij mijn stijl of vind ik het niet mooi dan maak ik het niet. Dat vind ik meer pro dan doen wat een klant wil. ;-)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 28 jun 2018 18:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 6435
Woonplaats: Hulst
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Een supermooie plaat.
Onderaan had er voor mij eventueel nog een klein stukje af gemogen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 28 jun 2018 20:40 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 48978
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik snap je wel Muelle maar feitelijk is het een rare wergave van onze visuele werkelijkheid.
Als wij een scene bekijken dwalen onze ogen door een beeld en stellen continu scherp op dat deel van het beeld waar we naar kijken.
Als je heel goed waarmeemt hoe ons kijken werkt zul je merken dat we alleen het centrum van het beeld scherp hebben.
We zijn dus steeds bezig onze blik te verleggen in de scene die we willen waarnemen.
En elke keer stellen onze ogen opnieuw scherp.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 28 jun 2018 20:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24311
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fantastische foto Nuelle!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 28 jun 2018 21:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8743
Woonplaats: Apeldoorn
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Normaal reageer ik eigenlijk niet op foto's van huisdieren. Heeft niet mijn voorkeur.
Maar deze vind ik toch wel heel mooi! :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 29 jun 2018 08:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Thanx!
En dankje Maarten dat je even in deze rubriek gekeken hebt en een reactie achterlaat. Zeer gewaardeerd!

@ Frans: Dat klopt. Volgens mij kijkt ons brein zelfs van links naar rechts eerst. Het zoekt altijd een scherp punt. Zonder duidelijk scherp punt kijkt een foto om die reden onrustig. Je blijft scannen maar je vindt niks. Ik denk zelf dat je brein ook meer houvast zoekt naast alleen schepte. Een foto kijkt toch lekkerder met ook een boven, onder en zijkant. Je wordt dan nog sneller naar het scherpte punt getrokken. Sneller nog dan zonder een "kader". Dat maakt dat je onderwerp nog meer uit je foto komt en dat kijkt prettig. Dat zie je aan de reacties op facebook bijv. Iets wat ik al heel lang test. Jaren al. Op welke soort foto's komen de meeste reacties. Niet alleen op de mijne maar in het algemeen. Ik heb het alleen over honden foto's en ik zit in daarbij in heel veel groepen. Niet om te plaatsen maar om te volgen hoe mensen reageren en op wat. Het gaat er dan niet over welke foto het mooist is want dan heb je aan facebook niks, maar om uit te vinden waar de meeste mensen op reageren. Wat trekt hun aan. Waarom reageren mensen massaal op de ene foto en niet op de andere. Los van wie hem gemaakt heeft. En keer op keer waren dat de foto's met een duidelijk kader zoals ik eerder beschreef. Ik ben mij daarin gaan verdiepen. Ook met het plaatsen van eigen foto's. En het klopt. Ook bij deze foto. Het geeft een totaalbeeld. Zelfs mensen die weinig met honden hebben kunnen dit toch een mooie foto vinden. Een foto is niet alleen een registratie van een moment. Het is een beleving.
Dit soort dingen leg ik ook uit in mijn workhops. Dit leer ik mijn cursisten. Uitgebreider dan ik hier beschrijf uiteraard ;-)
Mijn laatste cursist was onzeker over zijn kunnen. Nog nooit meer dan 30 likes gehad in een grote foto honden groep. Na mijn workshop zet hij zijn eerste foto die hij met mij gemaakt heeft in zo'n groep. Hop meer dan 700 likes! Photoshop? Nee, niet meer dan de basis vanuit Raw. Het is de beleving van het totaalbeeld.
En dit gaat niet over facebook maar over de mensen die kijken naar een foto en reageren. En waarom de ene foto meer aanspreekt dan de andere. En een medium als facebook is een perfecte plek om dit uit te zoeken, en daarna je bevindingen te toetsen. Mensen kijken snel. Vluchtig vaak. Dus wat trekt aan en wat niet.
En facebook is maar 1 voorbeeld natuurlijk. ;-)
Het is gewoonweg erg interessant hoe mensen kijken en wat mensen aantrekt in een foto.
En als je alles uitgezocht hebt komt het uiteindelijk toch neer op iemands smaak ;-) Maar ik blijf van mening dat je daar een beetje op in kan spelen door de foto een gehele beleving te laten zien. Met als beginsel de kader waarbinnen je je onderwerp plaatst.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~ Love is: stay close together ~
BerichtGeplaatst: 29 jun 2018 19:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 618
Woonplaats: Groesbeek
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
@AJL je kunt het spijkers op laag water zoeken noemen, ik noem het beschrijven wat als eerst in me opkomt. In dit geval wat ik dus eerder schreef. Dat zou voor mij een gevoel van "samen romantisch ergens naar kijken" geven. Nu ik de foto weer zie vind ik dit wellicht juist sterker omdat de grote hond nu bescherming lijkt te bieden aan de lichtere. Die er toch wel nieuwsgierig omheen durft te kijken. Het is maar net in wat van sfeer, situatie of op welk moment je de foto bekijkt wat er als eerste bij je opkomt. En de foto is absoluut heel goed, maar dat heb ik eerder ook al vermeld ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed