Jullie ook bedankt.
@Frans en Joop, ik zie nu ook dat de kleuren nog wat afwijken....dat is het lastige als je meerdere foto's in een topic post, dat de kleuren niet hetzelfde zijn.
Ik heb net nog even naar de originele JPEG's gekeken en daarbij is het precies andersom de 2e foto is dan te rood en de 1e is te blauw/cyaan.
Ik heb geprobeerd om dat meer bij elkaar te brengen(omdat ik ze allebei in 1 topic plaats) en ben denk dat ik bij de 1e foto iets te ver doorgeschoten ben.
Bij de 2e was het origineel te rood, maar is nu wel meer in de buurt van zoals het hoort te zijn.
Maar ik snap eigenlijk nog niet hoe het kan dat ze qua kleur zoveel verschillen van elkaar(de originelen dan).....tussen de foto's zit ongeveer 11 minuten en zo te zien scheen bij beide foto's de zon redelijk hard en bij beide foto's stond de witbalans op automatisch.
Ik denk dat ik ook met deze camera de witbalans maar meest op bewolkt moet zetten, dat doe ik met de A77II ook meest en dat pakt redelijk goed uit.....weinig verschil in de foto's onderling en soms iets te warm/geel is er zo uitgehaald.