Ik ben het gedeeltelijk met je eens Frans, bij landschappen wil het weleens werken zonder onderwerp.
En, zoals eerder gezegd, het onderwerp staat er hier voor de rest naar mijn idee netjes op, licht valt bijna over de hele aap goed en ook de scherpte ziet er volgens mij goed uit.
Blijft over de belichting, waarbij ik dus geen overbelichting heb, maar onderbelichting op de strook met de ogen.
Als je echt uitgaat van de titel, wat ik bij een foto bijna nooit doe alleen in sommige gevallen kan dat weleens grappig zijn, dan zouden de ogen het onderwerp moeten/kunnen zijn, maar voor mij is de hele Gorilla hier het onderwerp.
En toch, als je het van dichtbij gaat bekijken dan valt het allemaal best nog wel mee en zijn de ogen nog redelijk te zien vind ik dan, maar op zo'n klein bestand is dat gewoon wat minder goed te zien:

Blijft voor mij over dat het licht inderdaad gewoon hard was en dat bij de meesten de foto ook gewoon niet in de smaak valt, ook door de vele takjes en zo die in beeld zijn en die zelfs met diafragma F/3,5 nog goed in beeld zijn.