Het is 19 apr 2024 06:47


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Oogcontact met Komale + update z/w
 Oogcontact met Komale + update z/w
BerichtGeplaatst: 18 sep 2018 22:53 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie


Update, z/w:

Fotografie


Laatst bijgewerkt door Ron62 op 19 sep 2018 09:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Oogcontact met Komale + update z/w
BerichtGeplaatst: 19 sep 2018 00:05 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20747
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wat een gigant!! prachtig! Gr.Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Oogcontact met Komale + update z/w
BerichtGeplaatst: 19 sep 2018 06:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49080
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zo kats in het harde en vele zonlicht krijg je hoge (micro)contrasten en in dit geval een heel donkere zonnebril.
Zoals je inmiddels ook wel weet heeft dat ook te maken met die hoek waaronder het licht invalt op het onderwerp tov het camerastandpunt.

Als je al besluit op zo'n zonnige dag naar de dierentuin te gaan zou ik deze pkaatjes links laten liggen.
Want heel mooi of spannend zijn ze niet in mijn ogen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Oogcontact met Komale + update z/w
BerichtGeplaatst: 19 sep 2018 08:26 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het harde zonlicht beinvloed de kwaliteit van de foto's (heel erg vaak) negatief, zo ook hier. Oplichten van de donkere delen is niet de oplossing, omdat er zoveel moet worden opgelicht dat de foto daar bijna nooit beter van wordt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Oogcontact met Komale + update z/w
BerichtGeplaatst: 19 sep 2018 09:45 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt voor de reacties. :upc

Het licht is inderdaad jammer hier en zeker omdat vooral bij de Gorilla's de ogen knap diep in de kop verstopt liggen.
Ik had de ogen al wat opgelicht en zoals Henry zegt knapt een foto van teveel oplichten niet op, dus nog meer ga ik maar niet doen.
Eigenlijk had ik hier nog 'geluk', want alleen de ogen en een gedeelte van de borst vallen in de schaduw, voor de rest viel het licht dus wel goed op de aap, alleen jammer dat die ogen knap belangrijk zijn.
Het was die dag gelukkig niet constant zonnig, dus ik heb ook nog foto's kunnen maken waarbij het zonlicht werd getemperd door wat wolken.
Ik zal kijken of ik bij de Gorilla's nog een foto gemaakt heb waarbij het licht wat beter was......bij deze heb ik in de beginpost nog een update erbij gezet in z/w.
Ik ben zelf niet zo'n fan van z/w bij dieren, maar soms heeft het wel wat en ik lees hier af en toe dat een foto met hard licht soms nog kan opknappen als je 'm omzet in z/w. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Oogcontact met Komale + update z/w
BerichtGeplaatst: 20 sep 2018 08:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 47500
Woonplaats: Puurs
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Nee deze is het niet voor mij, niet alleen vanwege het harde licht maar ook vanwege de opbouw van je foto. Komt op mijn rommelig en druk over, maar dat zal ook mede door het licht veroorzaakt worden :)
De zwart/wit versie vind ik eerlijk gezegd geen verbetering. De foto wordt voor mij te vlak en donker....


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Oogcontact met Komale + update z/w
BerichtGeplaatst: 20 sep 2018 15:12 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wat ik bij deze foto wel leuk vind is de herhaling(andere Gorilla) in de achtergrond, maar afgaande op de reacties kan ik 'm toch maar beter in het ronde archief laten belanden. :knip2
Gelukkig heb ik nog een andere foto van Komale van die dag die wel beter is. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Oogcontact met Komale + update z/w
BerichtGeplaatst: 21 sep 2018 12:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 49080
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De herhaling had ik ook gezien Ron.
Maar zoals eigenlijk altijd is compositie op zich niet voldoende om een foto te dragen.
Het gaat toch altijd om het onderwerp.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Oogcontact met Komale + update z/w
BerichtGeplaatst: 22 sep 2018 10:28 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40666
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben het gedeeltelijk met je eens Frans, bij landschappen wil het weleens werken zonder onderwerp. ;)
En, zoals eerder gezegd, het onderwerp staat er hier voor de rest naar mijn idee netjes op, licht valt bijna over de hele aap goed en ook de scherpte ziet er volgens mij goed uit.
Blijft over de belichting, waarbij ik dus geen overbelichting heb, maar onderbelichting op de strook met de ogen.
Als je echt uitgaat van de titel, wat ik bij een foto bijna nooit doe alleen in sommige gevallen kan dat weleens grappig zijn, dan zouden de ogen het onderwerp moeten/kunnen zijn, maar voor mij is de hele Gorilla hier het onderwerp.
En toch, als je het van dichtbij gaat bekijken dan valt het allemaal best nog wel mee en zijn de ogen nog redelijk te zien vind ik dan, maar op zo'n klein bestand is dat gewoon wat minder goed te zien:

Fotografie


Blijft voor mij over dat het licht inderdaad gewoon hard was en dat bij de meesten de foto ook gewoon niet in de smaak valt, ook door de vele takjes en zo die in beeld zijn en die zelfs met diafragma F/3,5 nog goed in beeld zijn. :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed