Jullie hebben van mij nog enige verklaring tegoed voor mijn klaarblijkelijk vreemde foto.
Op het eerste gezicht koppelde ik net als de meesten van jullie het begrip futuristisch aan iets wat de toekomst moest betreffen. Echter na eens googlen naar futuristisch werd ik al snel gewezen op het futuristisch schilderen. Een stroming in de schilderkunst van 1909-1914 ontstaan vanuit het kubisme, die ingang gezet is door de Italiaanse kunstenaar Filippo Tomasso Marinetti.
Enkele kenmerken van het futurisme zijn snelheid, energie, agressie,
krachtige lijnen, vooruitgang en
nieuwe technologie.
Mede hierdoor en een aantal van de futuristische werken bekeken te hebben, heb ik, hoewel ik absoluut niet kan schilderen, gemeend de uitdaging aan te moeten gaan door een op futuristische leest geschoeide foto-compilage te trachten te maken.
Het is natuurlijk de goden verzoeken en dat het op een "drama" kan uitlopen moge hier blijken, helemaal natuurlijk als de door mij er bij ingediende tekst (achteraf gezien begrijpelijk) niet wordt afgebeeld.
Derhalve nu buiten de wedstrijd nog één maal mijn inzending met de beoogde tekst:
Titel: Tuinieren.
Het Futurisme (1909-1914) ontstond uit het kubisme. Enkele kenmerken van het futurisme zijn snelheid, energie, agressie, krachtige lijnen, vooruitgang en nieuwe technologie.
Als ode aan de grondlegger van het Futurisme, de Italiaan Filippo Tamasso Marinetti, heb ik ik "getracht", want schilderen kan ik niet , een fotografische futuristische voorstelling te maken.
"Ank breekt zich het hoofd, hoe ze de eindeloze strijd tegen het wurgende onkruid kan winnen".

Frits
De moraal speel bij wedstrijden liever op zeker.