Nuelle schreef:
Nu snap ik het eindelijk. Dank je Frans!!!
Ik had geen time machine maar ik ga alles anders doen.

Ik heb een externe harde schijf, een mybook van WD. 3 TB. Daar sla ik nu alles in op. (als ik straks wat op mijn nieuwe mac heb staan tenminste)
Ik ga nu wel wat foto's op m'n Mac zetten zodat ik ze direct beschikbaar heb...
Nuelle, volgens mij is het je nog niet helemaal duidelijk. Vandaar deze uitleg.
1. Je kunt je foto's direct importeren van je camera in IPhoto. In dat geval komen ze rechtstreeks in de bibliotheek van IPhoto en heb je het fotobestand niet nog eens los "ergens op je harde schijf". Je kunt deze foto dan ook NIET vinden met Finder.
2. Je kunt je foto's ook eerst "ergens op je harde schijf" opslaan om ze vervolgens te importeren in IPhoto. In dat geval kun je de foto vinden met Finder, maar zit deze ook in de bibliotheek van IPhoto.
Bovenstaand verhaal gaat ook op bij gebruik van een externe harde schijf.
Wat je ook kunt doen is met de Time Machine regelmatig een backup maken van de inhoud van je harde schijf. Dit kun je bijvoorbeeld doen naar je 3TB Mybook van WD. In dat geval heb je dus een up to date kopie (als je het standaard backup-schema van Apple aanhoud) van je harde schijf. In geval van optie 1 worden je foto's dus gebackuped via de backup van de IPhoto bibliotheek. In geval van optie 2 worden de foto's gebacked via de backup van de IPhoto bibliotheek als ook via de backup van je fotodirectory met al je losse foto's.
Je kunt je afvragen of het zin heeft om naast de foto in de IPhoto bibliotheek ook de foto nog eens los te bewaren op de harde schijf van je Mac.
Een foto in de bibliotheek van IPhoto krijg je er altijd uit via de export-functie van IPhoto.