Het is 23 apr 2024 10:16



Auteur Corel Aftershot Pro VS Adobe Lightroom
 Corel Aftershot Pro VS Adobe Lightroom
BerichtGeplaatst: 11 okt 2012 00:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 925
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Beste mensen.

Sinds kort is mij bekend geworden dat Corel een tegenhanger van Lightroom op de markt heeft gebracht in de vorm van Aftershot Pro. Nu kan het zijn dat dat menigeen al langer bekend was maar ik weet het nu pas.

Aangezien ik een tevreden gebruiker ben van Corel zou ik het fijn vinden een mooi compleet aansluitend fotobewerkingspakket te hebben.
Ik ben bekend met Adobe Lightroom maar daar ontbreekt natuurlijk de interactie met Corel zoals men dat tusen Lightroom en Adobe Elements of CS5 zou hebben.

Ik wilde vragen of diegenen die het programma al in gebruik hebben de ervaringen en bevindingen hier willen delen, ook hoe het programma naar persoonlijke beleving de vergelijking met Lightroom doorstaat.

Ik dank u zeer.
Groeten, Johannes.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Corel Aftershot Pro VS Adobe Lightroom
BerichtGeplaatst: 11 okt 2012 09:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 210
Woonplaats: Dordrecht
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo Johannes.

Ik heb het beide in gebruik mijn voorkeur gaat uit naar Lightroom dat ondersteund
wel alle RAW bestanden en Corel niet . zo werk ik met Adobe DNG en dat gaat niet in CorelAftershot Pro
maar het vreemde is dat Paintshop Pro 5X dat wel kan ik heb dal kenbaar gemaakt bij Corel, hun reactie was dan doe je dat toch in Paintshop maar daar zijn de mogelijk heden beperkt is uiteindelijk geen RAW bewerker.

Groet Johan


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Corel Aftershot Pro VS Adobe Lightroom
BerichtGeplaatst: 11 okt 2012 10:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 925
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
EOSKOP schreef:
hun reactie was dan doe je dat toch in Paintshop

Erg klantvriendelijke en professionele reactie van Corel moet ik dan wel zeggen...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Corel Aftershot Pro VS Adobe Lightroom
BerichtGeplaatst: 11 okt 2012 15:46 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 925
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nou, na dit zo gelezen te hebben denk ik dat ik mijn keuze maar laat vallen op LR4. Mijn echtgenote had aftershot als demo geinstalleerd en is veel vlugger in het oppikken van gebruikshandelingen dan ik zelf. (vandaar ook mijn vraag hier.)

Foto's trillen als je ze bewerkt, het is geen stabiel programma en zoals hierboven aangegeven, geen DNG bewerking mogelijk.
De layout ziet er wel goed uit en de kenmerkende gebruiksvriendelijkheid van Corel is ook aanwezig, maar deze nieuwe innovatie van Corel heeft nog te veel kinderziektes.

Ik dank u allen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed