Het is 28 maart 2024 15:09



Auteur Lightroom app vraagje?
 Lightroom app vraagje?
BerichtGeplaatst: 31 maart 2017 18:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 320
Woonplaats: Borculo
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik wil graag m'n foto's netjes ordenen. Dus kunnen taggen en een rating kunnen geven om foto's makkelijk terug te kunnen vinden. Misschien hebben jullie tips...

Ik heb een Adobe Cloud abonnement dus zat te denken aan Lightroom te gaan gebruiken. Nu 1 keer getest en is nog wat onwennig, maar dat gaat vast goed komen.

Maar ik wil er graag op 2 computers bij kunnen en evt. op tablet/telefoon zou ook fijn zijn, ik zag dat er een Lightroom app is. Duizenden foto's taggen lijkt me wel fijn op tablet buiten in het zonnetje. Alleen een preview openen op tablet/mobiel is dus voldoende.

Alleen hoe werkt dat dan? Ik mag Adobe CC programma's op 2 computers installeren... in mijn geval is dat mijn gewone PC (kantoor aan huis) en laptop (voor op de bank thuis). En als ik dan tablet en/of mobiel toevoeg is dat dan nr. 3 en dat mag niet? Of tellen mobiele apparaten niet als extra?

En waar zet ik de foto's neer? Sowieso op de vaste schijf op de PC was ik van plan... maar kan ik daar dan ook meteen bij met laptop en tablet?

Ik heb ook nog een Dropbox account... dus ik zou dat ook kunnen gebruiken om in elk geval de map met foto's op PC en laptop met elkaar te synchroniseren. Of doet Lightroom dat zelf al? Maar hoe werkt de app dan? Want volgens mij heb ik geen eens ruimte op m'n telefoon voor 1 RAW foto :dk

Iemand ervaring met Lightroom en meerdere computers? En met de Lightroom App?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Lightroom app vraagje?
BerichtGeplaatst: 09 apr 2017 17:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48978
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bumpje


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Lightroom app vraagje?
BerichtGeplaatst: 10 apr 2017 14:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4580
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik gebruik lightroom, maar op 1 laptop. Ik heb ook geen ervaring met de app, dus ik kan je helaas niet helpen. Ik denk dat je er met een beetje googlen en youtuben wel achter komt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Lightroom app vraagje?
BerichtGeplaatst: 09 mei 2017 12:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 320
Woonplaats: Borculo
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Dan inderdaad maar zelf aan het proberen geweest....conclusie: je hebt wel echt die ruimte nodig op de telefoon voor al je foto's en dat heb ik niet. Hij kan wel syncen met je computer(s), maar het resultaat is dan dat al je foto's op al je apparaten staan.

Misschien dat ik met de laptop nog een poging ga doen... daar heb ik denk ik net genoeg ruimte.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed