Het is 28 maart 2024 12:42

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Auteur Opslag
 Opslag
BerichtGeplaatst: 15 aug 2017 15:01 
Lid
Online op het fotoforum

Berichten: 63
Woonplaats: Geldrop
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
een WD nas is redelijk goedkoop. ik heb er laatst 2 gekocht om mijn backups op te zetten en kosten toen ongeveer 120 euro per stuk. heb er met 2 tb en die loopt voorlopig nog niet vol. is gewoon benaderbaar als een andere schijf in het netwerk.

zou toch gaan voor een dubbele set. als de ene kapot is kan je verder met de andere. heb al eens een crash gehad met een schijf en dan is een exacte kopie wel erg makkelijk. dus als je de ene gebruikt als werkstation en de andere als backup zit je gebeiteld. zeker als je die 2e ook nog buitenshuis hebt.


https://www.bol.com/nl/p/wd-my-cloud-2- ... gIhi_D_BwE
deze is 2 tb voor € 129 euro. klein switchje kabeltje klaar.
mogelijk kan je modem van internet ook al als switch/connectie punt dienen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Opslag
BerichtGeplaatst: 15 aug 2017 15:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mdevil schreef:
...Indien nodig wil ik je wel helpen hoor. Zeeland is voor mij relatief dicht bij. Groet, Jeroen

Matthijs, ik zou het wel weten...


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Opslag
BerichtGeplaatst: 15 aug 2017 20:21 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40506
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Matthijs, ik heb zeker geen verstand van computers, maar dit is nu m'n 2e Medion pc en de 1e heb ik langer dan 5 jaar mee gedaan en die staat nu boven op zolder, maar toen ik 'm weg zette mankeerde er nog niets aan, alleen was ie wat te traag naar m'n zin.
Degene die ik nu heb heb ik ook alweer een jaar of 5 à 6 en doet het nog steeds perfect.
Medion is een redelijk goedkoop merk, maar mijn ervaringen ermee zijn zeker niet slecht.
Hier bijvoorbeeld een paar pc's waar je volgens mij wel een poosje mee vooruit zou kunnen: https://www.kieskeurig.nl/pc/product/3514347-medion-akoya-pc-p4349-d/specificaties
https://www.kieskeurig.nl/pc/product/3620110-medion-erazer-p2233-d/specificaties

Nog wat goedkoper, maar ook met wat minder geheugen: http://www.medion.com/nl/shop/budget-pc ... gLNUvD_BwE

IPS scherm kost ook niet veel meer tegenwoordig, ja alleen als je echt een goed scherm wilt dan ben je inderdaad meer dan €1000,- kwijt.
Ik heb hier ook een 23 inch IPS scherm van LG, toendertijd samen met de pc gekocht, dus inmiddels ook al 5 à 6 jaar oud en het werkt nog steeds....kostte toen ongeveer €150,-.

Deze bijvoorbeeld: https://www.kieskeurig.nl/monitor/product/2649297-lg-24mb56hq-b/specificaties


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Opslag
BerichtGeplaatst: 16 aug 2017 09:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9843
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Ron, je laatste optie voor de PC lijkt me wel interessant. Ook goed betaalbaar.
Heeft er nog iemand een mening/ervaring over die PC?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Opslag
BerichtGeplaatst: 16 aug 2017 09:29 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10383
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Goed dat je naar ervaringen vraagt Matthijs, want je moet met de D800 bestanden verwerken van 36 mp. Als ik wat aan het bewerken ben, met meerdere lagen lopen mijn bestanden snel op tot 500 a 750 mb! Dat lijkt me toch wat zwaar voor deze PC. gr Harry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Opslag
BerichtGeplaatst: 16 aug 2017 09:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9843
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dat dacht ik al, maar ben bang dat er in mijn budget geen PC is die dat wel aankan.
Overigens kom ik met mijn foto's nóóit boven de 100mb.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Opslag
BerichtGeplaatst: 27 aug 2017 12:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9843
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gisteren is er een LG 27MP47HQ bezorgt, gelijk aangesloten op de laptop.
Maar het verschil tussen de laptop en het scherm is erg groot en nu weet ik niet welk scherm de juiste weergave heeft.
Ik heb geprobeerd om de verschillen zo klein mogelijk te maken door de instellingen van het scherm zelf aan te passen maar het helpt niet voldoende.
Welk scherm moet ik nu gebruiken, en wat kan ik er verder nog aan doen?

Voorlopig blijf ik nog even m'n laptop gebruiken als aansturing, over een poosje misschien een PC maar omdat de hobby nu een beetje stil ligt is het ook niet zo heel belangrijk.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Opslag
BerichtGeplaatst: 28 aug 2017 09:16 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 48978
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Frank de minpunten zijn best van belang in de link die je geeft.
En switchkabeltje en klaar is denk ik toch een iets te simpele voorstelling van zaken. Toch?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Opslag
BerichtGeplaatst: 28 aug 2017 19:46 
Lid
Online op het fotoforum

Berichten: 63
Woonplaats: Geldrop
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nee hoor Frans. Ik heb er 2 staan en werkt als een trein (zonder de herrie)
Ik gebruik ze alleen voor opslag en backup dus dan is het bijna plug and play. Let wel geen benaderbaarheid van buiten het netwerk etc want dan moet je iets meer doen.
Heb ze als netwerkschijf benoemd dus zo in de verkenner zichtbaar en benaderbaar.
Zat eerst in de cloud met wat zaken maar dit is echt fijner.
De link was alleen om een prijsindicatie te geven.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed