Ik zou zelf een nieuw topic hebben geopend voor de nieuwe foto's.
Ik blijf je eerste foto het mooist vinden door het spel met de scherpte diepte, al had een F/7.1 of F/8 misschien nog wel iets beter geweest daar.
F/32 zou ik persoonlijk nooit gebruiken, de meeste lenzen presteren het best tussen ongeveer F/7.1 en F/14 en een nog hoger F-getal(dus kleiner diafragma) geeft alleen maar meer onscherpte....hoe hoger boven de F/14 hoe onscherper het beeld wordt.
Ik zou wat meer spelen met diafragma's tussen de F/5 en F/11, dan kun je ook nog wat leuks doen met de onscherpte.
Zelf hou ik wel van onscherpte(ligt natuurlijk ook helemaal aan de foto en hoe 'zacht' de onscherpte van het objectief is), maar in de voorgrond vind ik het vaak wat storend, dus probeer ik altijd m'n onscherpte zoveel mogelijk in de achtergrond te houden.....onscherpte in e achtergrond wordt ook weleens het bokeh genoemd en de ene lens heeft een mooier bokeh dan de andere.
Lekker blijven uitproberen en blijven posten, dan leer je het meest.

Ik zag dat Peter ook al iets getypt had, maar weer in iets andere bewoordingen, dus laat m'n post maar gewoon staan, niet voor niks zo zitten typen.