Bedankt voor de reactie allemaal.
Ik was met de hond naar het bos gegaan en had m'n camera mee genomen om wat foto's van de hond te maken.
Wilde proberen es wat andere foto's te maken, dus zowel de 12-24mm als de 24-105mm meegenomen....normaal gesproken loop ik bijna altijd met lenzen met meer mm's op m'n camera als ik de hond wil fotograferen.
Deze is gemaakt op 22mm en heb dezelfde paddo's ook met 12mm en 105mm.
Wilde proberen om de paddo's erop te zetten, maar dan de omgeving ook mee te laten doen, dus juist niet met die hele onscherpe zachte achtergrond.
Zelf vind ik ook dat deze maar half geslaagd is, ik had in ieder geval een borsteltje of zo mee moeten nemen om de boomstronk waar de paddo's op groeien te ontdoen van losse bladeren en zo, dan had het geheel al wat rustiger geweest denk ik.
@Boeloe81, is geen asfalt, maar echt een bospad waar je alleen mag wandelen, gewoon grond/zand dus.
@Hermanus, ik heb geen macrolens.

Ik heb dezelfde paddo's ook nog gemaakt met 12mm en met 105mm, ik zal in een volgend topic deze 2 verschillen es bij elkaar zetten.
En, geen echt excuus natuurlijk, maar wat ook niet echt handig was was dat ik op het moment van paddo's fotograferen ook Yaro in de gaten moest houden, die wilde natuurlijk niet te lang stil blijven liggen en als er iemand langs liep wilde dat nieuwsgierige aagje er natuurlijk naartoe.
Hij luistert best wel redelijk goed, maar soms vergeet ie weleens even dat ie zou moeten luisteren.
Je bent dan toch net iets minder relaxed aan het fotograferen en kunt ook niet alle aandacht bij de foto's leggen.