Het is 20 mei 2025 02:54

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur papaver
 papaver
BerichtGeplaatst: 11 jul 2009 20:03 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Na een tijdje gelezen en gekeken op dit forum durf ik het dan eindelijk aan om een paar foto's te posten :) Ik hoop dat jullie ze wat vinden :) Alle tips en commentaar zijn welkom!

In onze tuin stond een hele grote rode papaver, dus ik kon het natuurlijk niet laten om er wat foto's van te maken.

F. 1
Fotografie

f/10 , 1/125 sec, 300 mm, iso 400

F.2
Fotografie

f/7,1 , 1/125 sec, 300 mm, iso 400

F.3
Fotografie

f/7,1 , 1/125 sec, 300 mm, iso 400

Edit: Ik heb de exif toch op de andere laptop kunnen vinden :)

Laatst bijgewerkt door Evy-H op 28 jul 2009 14:04, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 papaver
BerichtGeplaatst: 11 jul 2009 20:25 
Lid

Bedankt! :)

Het is bij mij altijd wat meer bewogen omdat ik geen statief heb en als ik dan ver inzoom vind ik het erg moeilijk om hem goed stil te houden :P misschien dat het daar door kan komen? Zou ik het trouwens nog kunnen verscherpen met photoshop? :) Bij mij staat er bij eigenschappen alleen de plek waar die opgeslagen, de naam en wanneer gemaakt enzo :(

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 papaver
BerichtGeplaatst: 11 jul 2009 20:38 
Lid
Fotografie

Heb het idee dat bij de eerste 2 je scherptegebied te klein is geweest! Zou voor de compositie altijd proberen om zo'n voorste blad wat meer te vermijden door hem buiten beeld te laten vallen. Die onscherpte vraag zo snel de aandacht op en die is vaak niet te vermijden ;)

papaver
BerichtGeplaatst: 22 jul 2009 12:20 
Lid

Sorry voor de late reactie ik was op vakantie :blush Maar ik heb nog even op de andere computer gekeken en daar stonden de exif wel bij! :) Dus die heb ik er bij gezet. Verder bedankt voor alle reacties :)

papaver
BerichtGeplaatst: 24 jul 2009 15:39 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Ben het met de anderen eens wat de scherpte betreft, maar qua comp vind ik de bovenste toch echt de mooiste. Hij kon nog iets sterker worden als je hem zo genomen had dat die stamper iets meer vanuit de hoek kwam en de bloemblaadjes verder zoals nu ook er omheen geschikt zijn. Ik vind een goede comp veel belangrijker dan de scherpte. Scherpte kun je domweg aanleren, maar gevoel voor compositie krijgen is veel lastiger. Genieten die bovenste foto, prachtig hoe de kleur op die foto uitkomt.

Gr, Marnix

papaver
BerichtGeplaatst: 14 aug 2009 07:56 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Compo is prima leuk gedaan en goed gezien. Om foto's zo dichtop te maken heb je een reuze vaste hand nodig. Ik zie al wel dat je het f getal naar 7 hebt gedaan en je belichtingtijd zit ook goed. Besef dat ik vroeger zeker 50 opnames moest klikken voordat ik er een had die ook op het stuifmeel een beetje scherp was. Nu knal ik ze er zo uit. Al met al een aardig stel foto's die er mogen zijn want ook je achtergrond (onder de bloem is mooi vaag), maar nog voor enige verbeteringen vatbaar zijn.

papaver
BerichtGeplaatst: 14 aug 2009 11:13 
Lid
Fotografie

Echt jammer dat ze niet geheel scherp zijn, anders had voor mij foto 3 de zekere winnaar geweest. :proost :proost

Profiel op dit foto forum
 papaver
BerichtGeplaatst: 14 aug 2009 13:44 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Bij de eerste twee platen mis ik scherpte, het blijven zoeken naar een scherpte punt maakt een zo rustige plaat (wat deze hoort te zijn) erg druk...

De tweede foto is beter qua scherpte alleen vind ik de compositie daar wat minder, ik had het mooier gevonden wanneer de bloem er helemaal opstond en dan wat met de compositie te spelen. Het is vaak of heel erg dichtbij of helemaal er op (althans dat is mijn mening).

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp