Het is 04 mei 2025 23:58

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur bloemen
 bloemen
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010 16:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Hallotjes,

De vorige keer kreeg ik een tip dat de achtergrond te druk was, nu heb ik er een zwarte plaat achter gedaan. Verder heb ik hem nu op de macro stand gezet ipv. p-stand. Wat ik ook nog wilde is het onderwerp niet zo in het midden zetten elke keer, maar dat lukt niet. Zodra het scherpstelgedeelte ergens neer zette, ging het weer weg.. Best wel raar want volgens mij is het weleens vaker gelukt..
Het enige probleem is, dat ik de foto's van m'n camera heb verwijderd en nu kan ik de exif niet meer terug zien. :unsure Nou ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 bloemen
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010 19:06 
Lid
Fotografie

eerst even over de grootte van de foto's, om ze echt goed te beoordelen is 900p aan de langste zijde nodig,ook is het mooier ;) heb je de foto's nog verscherpt na het verkleinen ? ze zouden allemaal wel wat scherper mogen, uitsnede van je eerste b;oem vind ik wel mooi :) de eerste boterbloem is naar mijn smaak de mooiste, de laatste lijkt een waas te hebben

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 bloemen
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010 19:15 
Lid
Fotografie

Tony schreef:
eerst even over de grootte van de foto's, om ze echt goed te beoordelen is 900p aan de langste zijde nodig,ook is het mooier ;) heb je de foto's nog verscherpt na het verkleinen ? ze zouden allemaal wel wat scherper mogen, uitsnede van je eerste b;oem vind ik wel mooi :) de eerste boterbloem is naar mijn smaak de mooiste, de laatste lijkt een waas te hebben

Ok dan zal ik ze de volgende keer 1ntje groter uploaden :)
Ik werk eigenlijk nooit met fotobewerkinsdinges... Alleen soms iets donkerder of lichter maken, maar verder niet..

bloemen
BerichtGeplaatst: 28 mei 2010 12:43 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Saskia, wat voor soort camera heb je?
Compact / Digitale Spiegelreflex (DSLR) ?
Met een speigelreflex adviseer ik je de camera op manual focus (handmatige scherpstelling) te zetten. Dan heb je nl. helemaal geen last van het feit dat je fototoestel naderhand opnieuw scherp stelt op het verkeerde onderwerp. Zoals Tony ook al schreef mis ik nog wat scherpte in je opnames. Met een fotobewerkingsprogramma kun je dit gemakkelijk oplossen. (zelf gebruik ik de Nederlandse versie van Paint Shop Pro X2 Ultimate. Redelijk makkelijk om de basisprincipes aan te leren.)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp