Vanaf mijn prille jeugd boeide mij alles wat leeft.
In eerste instantie de dierenwereld, met name vogels. Dit was niet zo verwonderlijk want mijn vader had als mijnwerker een grote hobby: postduiven.
Al snel wist ik wat ik worden wilde: dierenarts. Maar een longziekte met de daarbij behorende allergieën gooide roet in het eten. Dus werd ik maar leraar.......................
Met een voliere achter in de tuin met vooral zaadetende wildzangvogels en een heemtuintje werd één en ander gecompenseerd.
Toen ik in 2008 de beschikking kreeg over een digitale camera en een macro-objectief werd in eerste instantie mijn heemtuintje oefenplek.(de voliere had ik toen door omstandigheden niet meer

)
Naderhand trok ik de natuurgebieden in. Nooit ver, want ik ben niet graag ver van huis. Nu ben ik ook in de gelukkige situatie dat zeer fraaie natuurgebieden op een steenworp afstand bij me vandaan te vinden zijn.
In die drie jaar tijd heb ik de fotografie met volle teugen beoefend en de natuur nóg meer in haar waarde weten te schatten.
Mijn doel om de floraschatten van de natuur vast te leggen in een bepaalde sfeer is me redelijk goed gelukt. Ooit hoop ik de lotto te winnen

om zo mijn vogelwereld ook eens op de plaat te mogen zetten!
Fotografie is een onuitputtelijke hobby!
Hier had ik dertig jaar geleden mee begonnen moeten zijn!
1. Vogelmuur

1/125, F4.5, iso 200, 50mm (en een tussenring)
2. Guichelheil (heil der zotten vanwege de licht giftige bijwerking)

1/800, F3.2, iso 100, 50mm
3. Havikskruid

1/1250, F7.1, iso 200, 50mm
4. Bernagie(komkommerkruid)

1/80, F5.0, iso 200, 50mm
5. Duitse gentiaan(krijtgentiaan)

1/2500, F4.0, iso 200, 50mm
Bedankt voor het kijken en evt reacties!
Jo